pieniadz.pl

Point Group SA
Zawarcie porozumienia inwestycyjnego z Index Copernicus International S.A.

11-08-2008


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 39 / 2008
Data sporzÄ…dzenia: 2008-08-11
Skrócona nazwa emitenta
PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP
Temat
Zawarcie porozumienia inwestycyjnego z Index Copernicus International S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
ZarzÄ…d SpóÅ‚ki Platforma Mediowa Point Group S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (PMPG), przekazuje informacjÄ™ o zawarciu z Index Copernicus International S.A. (ICI) w dniu 10 sierpnia 2008 roku, porozumienia inwestycyjnego (Porozumienie).

W ramach Porozumienia PMPG dokona przeniesienia posiadanej struktury "Agencji Full Interactive" (AFI) do ICI, w zamian za co otrzyma akcje ICI nowej emisji. IntencjÄ… stron Porozumienia jest wspólne rozwijanie dziaÅ‚aÅ„ w zakresie obsÅ‚ugi serwisów internetowych (www), jak również powierzenie AFI prowadzonych przez obie strony prac IT i WebDesign.

Dla realizacji postanowieÅ„ Porozumienia kluczowe jest przeprowadzenie przez PMPG wydzielenia część przedsiÄ™biorstwa, która zostaÅ‚a wczeÅ›niej utworzona, poprzez poÅ‚Ä…czenie kompetencji zwiÄ…zanych z tworzeniem serwisów Internetowych (www) oraz serwisów na telefony komórkowe (mobile), jako dziaÅ‚ o nazwie "Agencja Full Interactive" (AFI), w taki sposób aby wszystkie kluczowe zasoby niezbÄ™dne do obsÅ‚ugi tego obszaru mogÅ‚y być skutecznie przeniesione do ICI.

Porozumienie przewiduje również dalsze zaangażowanie kapitaÅ‚owe PMPG w ICI, którym strony sÄ… zainteresowane ze wzglÄ™du na możliwość osiÄ…gniÄ™cia efektu synergii w zakresie dziaÅ‚aÅ„ prowadzonych przez ICI, i wykorzystanie kompetencji posiadanych przez PMPG.

Kompetencje te bÄ™dÄ… wykorzystane w szczególnoÅ›ci w dwóch obszarach:
1. w przygotowywanym obecnie przez ICI innowacyjnym serwisie spoÅ‚ecznoÅ›ciowym dla naukowców i dla studentów, którzy stanowiÄ… jednÄ… z grup docelowych czasopism wydawanych przez PMPG,
2. w projektach z zakresu mediów internetowych i wydawnictw typu customer publishing bazujÄ…cych na przychodach z reklamy. Nowe obszary dziaÅ‚alnoÅ›ci pochodzÄ… gÅ‚ównie ze spóÅ‚ki Mediapolis SpóÅ‚ka z o.o., bÄ™dÄ…cej w trakcie poÅ‚Ä…czenia z ICI.

Index Copernicus S. A.(ICI), notowany na New Connect od kwietnia 2008 r., istnieje od 1995 roku. Pierwszym obszarem dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki byÅ‚o wydawanie czasopisma naukowego z zakresu medycyny klinicznej. W 2006 roku po stworzeniu serwisu Index Copernicus™ (IC) w oparciu o algorytmy, metodologiÄ™ oraz rozwiÄ…zania analityczne, objÄ™te ochronÄ… patentowÄ… w Stanach Zjednoczonych, SpóÅ‚ka udostÄ™pniÅ‚a system użytkownikom na caÅ‚ym Å›wiecie. Obecnie w IC, który staÅ‚ siÄ™ platformÄ… globalnej wspóÅ‚pracy naukowej w formie informacyjno-spoÅ‚ecznoÅ›ciowego portalu zarejestrowanych jest blisko 300 tys. profili naukowców. DziÄ™ki moduÅ‚owi IC Scientists, bÄ™dÄ…cemu częściÄ… serwisu IC, naukowcy z caÅ‚ego Å›wiata reprezentujÄ…cy branże SMT (Science, Technology, Medicine) majÄ… możliwość publikacji swoich prac naukowych i poddawanie ich ocenie grona pozostaÅ‚ych użytkowników.
W 2007 roku SpóÅ‚ka wprowadziÅ‚a platformÄ™ VRG (Virtual Research Group) zintegrowanÄ… z IC Scientists do wykorzystywania we wspóÅ‚pracy z miÄ™dzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi do prowadzenia badaÅ„ klinicznych leków w Polsce i w krajach Europy Åšrodkowej i Wschodniej. Obecnie przychody spóÅ‚ki pochodzÄ… z trzech źródeÅ‚:
1. dziaÅ‚alnoÅ›ci w obszarze badaÅ„ klinicznych leków dla firm farmaceutycznych (CRO), gdzie klientami sÄ… m.in.. takie firmy farmaceutyczne jak Bayer, Schering-Plough i Medagro,
2. wydawnictwa publikacji naukowych (jest to 6 tytuÅ‚ów, w tym kilka o zasiÄ™gu miÄ™dzynarodowym);
3. udostÄ™pniania wieloparametrycznego systemu analizy kariery pracowników naukowych, gdzie klientami sÄ… m.in. State University of New York i Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.
W 2007 r. spóÅ‚ka osiÄ…gnęła 1,38 mln zÅ‚ przychodu i 1,45 mln zÅ‚ straty spowodowanej inwestycjami w rozwój systemu. Za I póÅ‚rocze 2008 r. spóÅ‚ka osiÄ…gnęła 897.000 zÅ‚ przychodu i odnotowaÅ‚a stratÄ™ w wys. 256.193 zÅ‚.

Mediapolis, stworzone w 1998 r., jest firmÄ… specjalizujÄ…cÄ… siÄ™ w doradztwie strategicznym dla mediów oraz w komunikacji marketingowej w sferze Internetu i technologii Web 2.0. SpóÅ‚ka prowadzi też dziaÅ‚alność wydawniczÄ… w zakresie custom publishing i szkoleniowÄ… w zakresie mediów tradycyjnych i nowych mediów. Partnerem spóÅ‚ki w zakresie doradztwa jest amerykaÅ„ska firma konsultingowa 5W Mignon-Media.
Przychody spóÅ‚ki pochodzÄ… z trzech źródeÅ‚:
1. dziaÅ‚alność wydawnicza, w tym raporty roczne i customer publishing (print i internet). Portfolio Mediapolis liczy ponad 90 klientów, w tym PKN Orlen, TP SA, PGNiG, Raiffeisen Bank, Volvo, Castorama, Bayer czy Netia.
2. doradztwo strategiczne w mediach. Portfolio Mediapolis liczy ponad 30 klientów z mediów polskich, np. Infor, Gazeta OlsztyÅ„ska, Businessman.pl, i zagranicznych, w tym Hachette i najwiÄ™kszy francuski dziennik Ouest-France.
3. szkolenia (ponad 550 klientów).
W ubiegÅ‚ym roku Mediapolis osiÄ…gnęła 2,2 mln przychodu i 93.000 zÅ‚ zysku. W I póÅ‚roczu 2008 r., spóÅ‚ka osiÄ…gnęła 935.122 zÅ‚ przychodu i 39.317 zÅ‚ zysku.

JednoczeÅ›nie ZarzÄ…d PMPG informuje, że w najbliższym okresie nastÄ™pujÄ…cym po nabyciu akcji ICI (w zamian za wniesienie AFI bÄ…dź w wyniku zaangażowania kapitaÅ‚owego) nie zamierza obejmować konsolidacjÄ… ICI, ze wzglÄ™du na fakt, że zaangażowanie PMPG w ICI bÄ™dzie miaÅ‚o gÅ‚ównie charakter finansowej inwestycji dÅ‚ugoterminowej, zaÅ› wartość portalu i bazy danych naukowców, nie ma w obecnej fazie rozwoju bezpoÅ›redniego odzwierciedlenia w bieżących wynikach ICI.

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm