| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 26 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-06-20 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Nabycie akcji spóÅ‚ki Media Works S.A. przez PMPG S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 20/2008 z dnia 23 kwietnia 2008 oraz dziaÅ‚ajÄ…c zgodnie z §5 ust. 1 pkt 1 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych (RozporzÄ…dzenie), ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG S.A.) informuje, iż w dniu 19 czerwca 2008 roku zostaÅ‚a podpisana umowa nabycia akcji spóÅ‚ki Media Works S.A. (Umowa). Umowa zawarta zostaÅ‚a pomiÄ™dzy PMPG S.A. z jednej strony (KupujÄ…cy), a spóÅ‚kÄ… Oberio Private Equity Limited z siedzibÄ… na Cyprze, Pelapoint Media Limited z siedzibÄ… na Cyprze, Panem Juliuszem Krysiakiem oraz Panem Marcinem Krysiakiem z drugiej strony (SprzedajÄ…cy/Akcjonariusze). Przedmiotem Umowy jest nabycie przez PMPG S.A. 500 000 akcji Media Works S.A. o wartoÅ›ci nominalnej 1 zÅ‚ każda, za kwotÄ™ 8 mln zÅ‚. Wartość ewidencyjna nabytych akcji w ksiÄ™gach rachunkowych PMPG S.A. odpowiada cenie nabycia, tj. kwocie 8 mln zÅ‚.
Nabyte akcje stanowiÄ… 100% kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego Media Works S.A. i odpowiadajÄ… 100% gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Media Works S.A. Przed zawarciem Umowy nabycia PMPG S.A. nie posiadaÅ‚ akcji Media Works S.A. ZapÅ‚ata za akcje nastÄ…pi akcjami serii E spóÅ‚ki PMPG S.A. w liczbie 3 200 000 akcji o wartość 2,5 zÅ‚ każda, co stanowi Å‚Ä…cznie kwotÄ™ 8 mln zÅ‚. ZapÅ‚ata nastÄ…pi poprzez potrÄ…cenia wierzytelnoÅ›ci z tytuÅ‚u zÅ‚ożenia zapisów na akcji serii E przez Akcjonariuszy Media Works S.A. Obrót tymi akcjami, bÄ™dzie podlegaÅ‚ ograniczeniu zgodnie z warunkami umowy i uzależniony jest od realizacji prognozowanych wyników grupy Media Works SA w latach 2008 i 2009. W sytuacji nie zrealizowania do koÅ„ca 2010 roku, opisanego poniżej planowanego wyniku, strony umowy UstaliÅ‚y, iż KupujÄ…cy jest uprawniony do żądania zapÅ‚aty kary umownej solidarnie przez wszystkich Akcjonariuszy Umowy na rzecz KupujÄ…cego. Zaplata kary umownej nastÄ…pi w formie zwrotu w wysokoÅ›ci 50% otrzymanych akcji.
Ponadto kluczowy pracownik oÅ›wiadczyÅ‚, że nie zrezygnuje z wykonywania usÅ‚ug/pracy na rzecz Media Works S.A. oraz spóÅ‚ek Grupy KapitaÅ‚owej Media Works tj. Watch Out i Flaming do koÅ„ca marca 2009 r., tj. do momentu przeprowadzenia audytu finansowego sprawozdania finansowego za okres 2008 r., pod rygorem zapÅ‚aty przez niego na rzecz KupujÄ…cego kary umownej w wysokoÅ›ci kwoty odpowiadajÄ…cej równowartoÅ›ci otrzymanych od KupujÄ…cego akcji serii E.
Nabyte aktywa finansowe w postaci akcji spóÅ‚ki Media Works S.A. majÄ… charakter inwestycji dÅ‚ugoterminowej. PomiÄ™dzy PMPG S.A. i osobami zarzÄ…dzajÄ…cymi lub nadzorujÄ…cymi PMPG S.A. a sprzedajÄ…cymi akcje Media Works S.A. nie zachodzÄ… żadne powiÄ…zania.
Media Works to firma reklamy zewnÄ™trznej, do której należą spóÅ‚ki Watch Out Door Sp. z o.o. i Flaming Advertising Polska Sp. z o.o. (Media Works S.A. jest jedynym udziaÅ‚owcem w tych spóÅ‚kach). Watch Out Door Sp. z o.o. zarzÄ…dza sieciÄ… billboardów w prestiżowych lokalizacjach, oraz pozyskuje powierzchnie reklamowe - siatki wielkoformatowe. Flaming Advertising Polska Sp. z o.o. dziaÅ‚a jako broker reklamy zewnÄ™trznej w ramach Media Works.
W roku 2007 Grupa Media Works zrealizowaÅ‚a 5,75 mln zÅ‚ przychodów, a jej zysk netto osiÄ…gnÄ…Å‚ poziom 1,58 mln zÅ‚. Tegoroczne przychody Grupy KapitaÅ‚owej Media Works (oraz spóÅ‚ki Bluetooth and Marketing Services Sp. z o.o., w odniesieniu do której Media Works S.A. przysÅ‚ugiwaÅ‚a opcja zakupu udziaÅ‚ów), spóÅ‚ka Media Works szacuje na 19,74 mln zÅ‚, a zysk netto na 3,66 mln zÅ‚. Do klientów Media Works należy szereg powszechnie znanych firm z sektora Auto-Moto oraz FMCG.
Media out-of-home, którymi zarzÄ…dza Media Works, bÄ™dÄ… stanowiÅ‚y istotne uzupeÅ‚nienie portfolio usÅ‚ug komunikacji marketingowej PMPG i wzmocnienie zasobów spóÅ‚ki. Budowa ogólnopolskiej sieci noÅ›ników reklamowych premium jest jednym z elementów znajdujÄ…cych siÄ™ w dÅ‚ugoterminowej strategii spóÅ‚ki.
Wartość Umowy przekracza 10% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych PMPG S.A., przez co Umowa speÅ‚nia kryterium znaczÄ…cej umowy. JednoczeÅ›nie w oparciu o to samo kryterium nabyte akcje stanowiÄ… aktywa finansowe o znacznej wartoÅ›ci.
Umowa zostaÅ‚a zwarta pod warunkiem zawarcia umowy inwestycyjnej na mocy, której wspólnicy spóÅ‚ki Bluetooth and Marketing Services Sp. z o.o. przeniosÄ… wÅ‚asność posiadanych przez siebie udziaÅ‚ów na rzecz spóÅ‚ki Platforma Mediowa Point Group S.A. Warunek ten zostaÅ‚ speÅ‚niony w dniu podpisania Umowy. Informacja nt. podpisania ww. umowy inwestycyjnej przekazana zostanie przez Emitenta odrÄ™bnym raportem bieżącym.
| |
|