| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 8 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-03-05 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognoza wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej PMPG na lata 2008 - 2009 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. informuje, iż w dniu 5 marca 2008 r. podjÄ…Å‚ decyzjÄ™ o przekazaniu do publicznej wiadomoÅ›ci prognozy wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Platforma Mediowa Point Group na lata 2008 – 2009. Na prezentowane dane skÅ‚adajÄ… siÄ™ sporzÄ…dzone w formie planu i oparte na najlepszych szacunkach prognozy dotyczÄ…ce nastÄ™pujÄ…cych pozycji rachunku zysków i strat za lata obrotowe koÅ„czÄ…ce siÄ™ 31 grudnia 2008 roku oraz 31 grudnia 2009 roku:
2008 2009
Przychody ze sprzedaży:76.946 116.365
Wynik operacyjny: 8.602 29.952
Wynik brutto: 8.862 30.196
Prognozy finansowe przygotowane przez ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. przygotowane zostaÅ‚y w odniesieniu do rynku internetowego w Polsce, który stanowić bÄ™dzie gÅ‚ówne obszary generowania przyszÅ‚ych przychodów Grupy KapitaÅ‚owej Platforma Mediowa Point Group. Prognoza wyników finansowych opiera siÄ™ na nastÄ™pujÄ…cych podstawach i zaÅ‚ożeniach:
ZaÅ‚ożenia do prognozowanych wyników finansowych zależne od Emitenta:
• Koszt powierzchni biurowej w Warszawie na potrzeby rozwoju zespoÅ‚ów w ramach poszczególnych przedsiÄ™wzięć Platformy Mediowej Point Group zostaÅ‚ przyjÄ™ty na poziomie 18 EUR za jeden metr kwadratowy, a Å›rednia wielkość powierzchni na jednego pracownika wraz z udziaÅ‚em w powierzchni wspólnej na poziomie 10 metrów kwadratowych. Niniejszy koszt, biorÄ…c pod uwagÄ™ przyjÄ™ty kurs wymiany EUR/PLN na poziomie 3,80 zÅ‚, daje stawkÄ™ 68,40 zÅ‚.
• Przy kupowaniu usÅ‚ug programistycznych na potrzeby realizacji projektów internetowych zostaÅ‚ przyjÄ™ty Å›redni koszt jednej osobogodziny na poziomie 143,00 zÅ‚. W tym samym zakresie, jeżeli chodzi o kalkulacje kosztu jednej osobogodziny, sprzedawanej na zewnÄ…trz na podstawie rachunku kosztów peÅ‚nych, dla struktur Agencji Full Interactive zostaÅ‚y przyjÄ™te nastÄ™pujÄ…ce stawki: osoba junior 80 zÅ‚, osoba senior 130 zÅ‚.
• W zakresie przychodów Agencji Full Interactive zostaÅ‚o przyjÄ™te, że w pierwszym okresie po poÅ‚Ä…czeniu adMobile oraz On-Line Point Group, ze wzglÄ™du na dużą liczbÄ™ projektów wewnÄ™trznych, proporcja godzin sprzedawanych na zewnÄ…trz w stosunku do godzin poÅ›wiÄ™conych na projekty wewnÄ™trzne wynosić bÄ™dzie 80% do 20%, przy czym jako godziny wewnÄ™trzne traktowane sÄ… także dziaÅ‚ania sprzedażowe. W późniejszym okresie, zaczynajÄ…c od poczÄ…tku 2008 r., stosunek ten wynosić bÄ™dzie 30% do 70% na korzyść projektów zewnÄ™trznych. Ponieważ istotnym źródÅ‚em przychodów Agencji Full Interactive sÄ… wpÅ‚ywy z obsÅ‚ugi serwisów Premium SMS, na potrzeby szacunkowych wyników oraz prognoz finansowych zostaÅ‚a przyjÄ™ta staÅ‚a miesiÄ™czna liczba obsÅ‚ugiwanych wiadomoÅ›ci Premium SMS w liczbie 200 tys. szt., co przy przyjÄ™tej Å›redniej cenie (przychód dla operatora) na poziomie 2,50 zÅ‚ netto oraz prowizji operatorów komórkowych na poziomie 50% daje miesiÄ™czne wpÅ‚ywy w wysokoÅ›ci 250000,00 zÅ‚ (kalkulacje na podstawie danych historycznych adMobile Sp. z o.o.).
• W zakresie przychodów z obszaru Internetu przyjÄ™to, że Å›redni realny (po upustach) koszt CPM (ang. Cost Per Mile, koszt za tysiÄ…c odsÅ‚on) przy standardowych formach reklamy internetowej wynosić bÄ™dzie 28 zÅ‚, a przychody z jednej reklamy in-stream sprzedawanej w ramach oferowanych treÅ›ci video wynosić bÄ™dÄ… 0,10 zÅ‚ dla reklamy przed filmem (intro) oraz 0,06 zÅ‚ dla reklamy po filmie (outro) bez uwzglÄ™dnienia rabatów, które przyjÄ™te zostaÅ‚y na poziomie 50%.
• Przy zaÅ‚ożeniu przychodów i kosztów z restrukturyzacji dziaÅ‚u sprzedaży, zaÅ‚ożono zwiÄ™kszenie zatrudnienia w dziale, przeprowadzenie szkoleÅ„ sprzedaży oraz wprowadzenie nowego systemu CRM w roku 2008.
• Ponadto w zaÅ‚ożeniach ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. przewidziaÅ‚ rozpoczÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci wydawniczej o tematyce sportowej, jak również poradnikowej. W przypadku pozyskania Å›rodków z emisji nie widzimy zagrożeÅ„ dla realizacji powyższych tematów.
ZaÅ‚ożenia, jakie znajdujÄ… siÄ™ poza obszarem wpÅ‚ywów czÅ‚onków organów zarzÄ…dzajÄ…cych Emitenta:
• ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. zakÅ‚ada, że aktualna liczba mieszkaÅ„ców Polski wynosi 37 mln, a odsetek osób korzystajÄ…cych z Internetu na poziomie 36%, co daje 13,3 mln osób korzystajÄ…cych z Internetu. PrzyjÄ™to również, że procent kobiet i mężczyzn korzystajÄ…cych z Internetu jest równy.
• PrzyjÄ™ty odsetek osób korzystajÄ…cych z Internetu, posiadajÄ…cych wyższe wyksztaÅ‚cenie to 19,8% (dodatkowo wyksztaÅ‚cenie pomaturalne, licencjackie i niepeÅ‚ne wyższe ma 20,6% internautów), odsetek osób z wyksztaÅ‚ceniem Å›rednim oraz niepeÅ‚nym Å›rednim zostaÅ‚ przyjÄ™ty na poziomie 33,4%, a udziaÅ‚ internautów z wyksztaÅ‚ceniem podstawowym i niepeÅ‚nym podstawowym na poziomie 12,6%. Istotnym zaÅ‚ożeniem jest, że wiÄ™kszość ruchu (ponad 75%) w serwisach www pochodzi z wyszukiwarek internetowych, w tym przede wszystkim wyszukiwarki Google.
• Zarobki internautów przyjÄ™te zostaÅ‚y dla nastÄ™pujÄ…cego rozkÅ‚adu: (1) miÄ™dzy 1000 a 2000 zÅ‚, stanowiÄ… one 43,7% wszystkich deklarujÄ…cych dochody, (2) poniżej 1000 zÅ‚ (32,2%), (3) miÄ™dzy 2000 a 3000 zÅ‚ (15,2%), (4) powyżej 3000 zÅ‚ wynosi 9%
• W zakresie wieku internautów przyjÄ™to, że najwiÄ™kszÄ… grupÄ… wiekowÄ… polskich internautów stanowiÄ… osoby miÄ™dzy 15 a 24 lat (33,6%). DrugÄ… pod wzglÄ™dem liczebnoÅ›ci grupÄ… internautów sÄ… osoby w wieku 25-34 lat (21,7%), co 16-ta osoba w sieci ma powyżej 55 lat. Odsetek osób starszych niż 45 lat wynosi 18,2%.
• W zakresie czÄ™stotliwoÅ›ci korzystania z sieci przyjÄ™to, że 61,4% korzystaÅ‚a z Internetu codziennie lub prawie codziennie. Dodatkowo ponad jedna piÄ…ta (21%) zaglÄ…daÅ‚a do sieci kilka razy w tygodniu, a pozostaÅ‚a część to użytkownicy korzystajÄ…cy z Internetu sporadycznie.
• W zakresie rozwoju rynku reklamy on-line w Polsce przyjÄ™to dynamikÄ™ wzrostu 59,3% – innymi sÅ‚owy przyjÄ™to, że każdego roku wydatki na reklamÄ™ internetowÄ… rosnÄ… o ponad poÅ‚owÄ™. Wartość polskiego rynku reklamy on-line w 2006 r. mierzona wydatkami netto zostaÅ‚a przyjÄ™ta na poziomie 215 mln zÅ‚ (bez barterów). ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. zakÅ‚ada również wartość rynku reklamy internetowej, mierzonÄ… w obrotach polskich reklamobiorców, na poziomie 305 milionów zÅ‚ na koniec 2007 r.
• W zakresie dynamiki wzrostu rynku reklamowego zostaÅ‚a ona przyjÄ™ta na podstawie dynamiki w latach 2005/2006, która dla poszczególnych mediów ksztaÅ‚towaÅ‚a siÄ™ w nastÄ™pujÄ…cy sposób: gazety 3%, magazyny 3,6%, radio 10,1%, outdoor 10,4%, telewizja 12%, kino 21%, Internet 59,3%. Wartość caÅ‚ego rynku reklamowego przyjÄ™ta zostaÅ‚a na poziomie 5,56 mld zÅ‚otych, z dynamikÄ… wzrostu na podstawie danych 2005/2006, wynoszÄ…cÄ… 10,4% rocznie.
• W zakresie rozwoju rynku telekomunikacyjnego zostaÅ‚o przyjÄ™te, że penetracja rynku usÅ‚ug telefonii komórkowej wÅ›ród 37 mln mieszkaÅ„ców Polski wynosi 80%, co daje 29,6 mln użytkowników telefonii komórkowej w Polsce. Åšrednia wielkość przychodów firm telefonii komórkowej z jednego użytkownika (prepaid) zostaÅ‚a przyjÄ™ta na poziomie 41 zÅ‚, a Å›rednia przychodów z jednego abonenta (post-paid) zostaÅ‚a przyjÄ™ta na poziomie 79 zÅ‚. PrzyjmujÄ…c również, że stosunek liczby użytkowników prepaid do post-paid w sieciach operatorów wynosi 70% do 30%, możemy przyjąć Å›redniÄ… przychodów na jednego klienta sieci komórkowej na poziomie 52,40 zÅ‚.
• W zakresie budowy serwisów internetowych przyjÄ™to Å›redniÄ… miesiÄ™cznÄ… liczbÄ™ odsÅ‚on na jednego unikalnego użytkownika każdego z serwisów, wynoszÄ…cÄ… 10 odsÅ‚on. Przy serwisach oferujÄ…cych treÅ›ci video przyjÄ™to, że Å›redni czas trwania filmu wynoszÄ…cy 3 minuty, przy bitrate klipu dla jakoÅ›ci 290 kbps z uwzglÄ™dnieniem kosztu transferu 1 GB danych wynoszÄ…cego 0,62 zÅ‚ netto. Ze wzglÄ™du na istotność liczby możliwych jednoczesnych poÅ‚Ä…czeÅ„ przy serwisach oferujÄ…cych treÅ›ci video przyjÄ™to, że liczba godzin stanowiÄ…ca szczyt w ciÄ…gu dnia wyniesie 4 godziny, a zasoby wykorzystywane w szczycie wynosić bÄ™dÄ… 70%. PrzyjÄ™to, że w ramach dziaÅ‚aÅ„ liczba powracajÄ…cych użytkowników dla serwisów internetowych bÄ™dzie wynosić 10% caÅ‚oÅ›ci unikalnych użytkowników odwiedzajÄ…cych te serwisy.
• W zakresie liczby mieszkaÅ„ców Polski oraz struktury spoÅ‚eczeÅ„stwa zostaÅ‚y przyjÄ™te dane na podstawie prognoz GUS (GÅ‚ówny UrzÄ…d Statystyczny), a w zakresie korzystania z Internetu na podstawie prognoz zawartych w Raporcie strategicznym IAB (Interactive Advertising Bureau) Polska "Internet 2006 Polska, Europa i Åšwiat". W zakresie rozwoju rynku telekomunikacyjnego bazowano na danych podawanych przez operatorów komórkowych oraz dostawców sprzÄ™tu telekomunikacyjnego, a także z raportów szczegóÅ‚owych SMG/KRC.
W perspektywie okresu ujÄ™tego w prognozach ZarzÄ…d PMPG nie przewiduje, aby przyjÄ™te zaÅ‚ożenia mogÅ‚y ulec istotnej zmianie, jednakże istotnym czynnikiem bÄ™dzie z pewnoÅ›ciÄ… ogólna koniunktura na rynku oraz sytuacja gospodarcza.
Ponadto Emitent zwraca uwagÄ™, iż gÅ‚ównÄ… wartoÅ›ciÄ… Grupy KapitaÅ‚owej Platformy Mediowej Point Group jest kadra odpowiedzialna za realizacje wyników finansowych firmy. Dlatego też ZarzÄ…d Emitenta wkÅ‚ada wiele pracy w identyfikacjÄ™ pracowników z firmÄ…. Szacowanie przychodów poszczególnych podmiotów wchodzÄ…cych w skÅ‚ad Grupy bazuje na zwiÄ™kszaniu zatrudnienia o osoby o podobnych kompetencjach do obecnie zatrudnianych specjalistów. TrudnoÅ›ci na rynku pracy mogÄ… zatem tymczasowo wpÅ‚ywać na możliwoÅ›ci pozyskiwania wÅ‚aÅ›ciwych kandydatów do SpóÅ‚ki i jej dalszy rozwój.
Emitent bÄ™dzie na bieżąco monitorowaÅ‚ realizacjÄ™ wymienionych na wstÄ™pie prognoz a w przypadku, gdy jedna z prognozowanych pozycji bÄ™dzie różniÅ‚a siÄ™ o co najmniej 10% zostanie przedstawiona korekta prognozy. Ponadto w raportach kwartalnych ZarzÄ…d PMPG bÄ™dzie odnosiÅ‚ siÄ™ do możliwoÅ›ci realizacji prognoz wyników finansowych przekazanych do publicznej wiadomoÅ›ci.
| |
|