| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 54 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-12-11 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| "Machina DESIGN" – nowy tytuÅ‚ wydawany przez Media Point Group Sp. z o.o. spóÅ‚kÄ™ zależnÄ… od PMPG S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. ("PMPG") informuje, że w dniu 11 grudnia 2007 roku ZarzÄ…d Media Point Group Sp. z o. o., spóÅ‚ki wchodzÄ…cej w skÅ‚ad grupy kapitaÅ‚owej PMPG podjÄ…Å‚ uchwaÅ‚Ä™ o cyklicznym, kwartalnym wydawaniu nowego tytuÅ‚u "Machina DESIGN". Pierwsze wydanie "Machina DESIGN" dostÄ™pne jest obecnie na rynku, a wysokie zainteresowanie tytuÅ‚em i tematykÄ…, potwierdziÅ‚o wczeÅ›niejsze prognozy i analizy.
JednoczeÅ›nie ZarzÄ…d PMPG informuje, że nowy tytuÅ‚ "Machina DESIGN" jest kontynuacjÄ… dziaÅ‚aÅ„ opisanych w raporcie nr 9/2007, który zapowiadaÅ‚ wydawanie serii specjalnych wydaÅ„ skierowanych do nowych grup docelowych, z wykorzystaniem wysoko rozpoznawalnego brandu "Machina". Pierwszym tytuÅ‚em byÅ‚o czasopismo, które ukazaÅ‚o siÄ™ w styczniu 2007 roku "Modne Miasta by Machina" - magazyn, którego trzecia edycja wÅ‚aÅ›nie trafiÅ‚a na rynek. Prezentowane sÄ… w tym wydaniu takie miejsca jak Nowy Jork, Rio de Janeiro, Bergen, Moskwa oraz Zakopane i Alpy.
Przychody uzyskiwane w zwiÄ…zku z wydawaniem nowego tytuÅ‚u "Machina DESIGN" planowane sÄ… na poziomie 10% przychodów Media Point Group Sp. z o.o. za rok 2006.
"Machina DESIGN" inicjuje plebiscyt na najbardziej designerskie produkty i usÅ‚ugi roku – którego finaÅ‚ bÄ™dzie miaÅ‚ miejsce w roku 2008. Kategorie w jakich bÄ™dÄ… wybierane designerskie produkty to: Elektronika RTV, Meble, AGD, Transport, Dla Dzieci, Sport i Rekreacja, OÅ›wietlenie, Biuro, PrzestrzeÅ„ Publiczna/ Architektura, Komputery, Elektronika PrzenoÅ›na, Telefony Komórkowe, WnÄ™trze, UsÅ‚ugi Bankowe, RozwiÄ…zania Telekomunikacyjne, Opakowanie, Moda, MÅ‚ody Design, Przedmiot/ UsÅ‚uga UÅ‚atwiajÄ…ca Å»ycie, Przedmiot/ UsÅ‚uga – Making The Word Belter, Miasto/ Miejsce, Reklama.
Design na Å›wiecie rozwija siÄ™ gwaÅ‚townie, przynosi zyski, jest modny. W Polsce to segment, który bÄ™dzie rozwijaÅ‚ siÄ™ tym dynamiczniej im wiÄ™kszy wzrost gospodarczy oraz optymizm na rynku konsumentów i rynku reklamy. WedÅ‚ug najnowszej (opublikowanej w grudniu br.) fali badania BriefIndex, prowadzonego przez SMG/KRC Polska, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 79,50 punktów (na 100 możliwych). CaÅ‚y czas utrzymuje siÄ™ na wysokim poziomie (w porównaniu do poprzedniej fali badania 78,25). Na wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistycznÄ… ocenÄ™ rynku mediów i reklamy ma wpÅ‚yw bardzo dobra kondycja gospodarki w Polsce.
Powyższe decyzje maja na celu multiplikacjÄ™ marki "Machina" i wykorzystanie jej wysokiej rozpoznawalnoÅ›ci na różnych polach eksploatacji i do szerszej grupy konsumenckiej. Wynika to ze strategii jakÄ… realizuje obecnie PMPG SA, której elementem jest budowanie wartoÅ›ci marek wchodzÄ…cych w skÅ‚ad jej portfolio.
| |
|