| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 39 | / | 2013 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2013-03-27 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognoza skonsolidowanych wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Platforma Mediowa Point Group S.A. na rok 2013 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d spóÅ‚ki pod firmÄ… Platforma Mediowa Point Group S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (dalej jako Emitent), w nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 34/2013 z dnia 21 marca 2013 roku, niniejszym przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci prognozÄ™ wybranych skonsolidowanych wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Platforma Mediowa Point Group S.A. za okres od 1 stycznia 2013 roku do 31 grudnia 2013 roku.
Zgodnie ze sporzÄ…dzonÄ… prognozÄ…, wybrane skonsolidowane wyniki Grupy KapitaÅ‚owej Emitenta wyniosÄ… w okresie od dnia 1 stycznia 2013 roku do dnia 31 grudnia 2013 roku odpowiednio: • Przychody ze sprzedaży – 76 624 tys. zÅ‚. • Zysk z dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej (EBIT) – 2 982 tys. zÅ‚. • EBITDA – 4 028 tys. zÅ‚. • Zysk brutto – 2 325 tys. zÅ‚.
Przy sporządzeniu prognozy uwzględniono następujące czynniki i założenia:
A. Niezależne od Emitenta: • kurs euro na poziomie 4,3 PLN, • wzrost gospodarczy na poziomie 2,2 proc., • Zmniejszenie przychodów na rynku reklamy w magazynach na poziomie 5-10 proc., • zmienność i rozwój rynku mediów, z uwzglÄ™dnieniem rosnÄ…cej roli nowych mediów, • konkurencyjność na rynku tygodników opinii, których obecnie ukazuje siÄ™ w Polsce 12,
B. PodlegajÄ…ce wpÅ‚ywowi ze strony Emitenta: • konserwatywne planowanie finansowe, • zasada "underpromise – overdeliver" (zakÅ‚adać mniej – osiÄ…gać wiÄ™cej), • gÅ‚ównymi aktywami Grupy pozostajÄ… spóÅ‚ki Agencja Wydawniczo-Reklamowa "WPROST" sp. z o.o., wydawca tygodnika "WPROST", oraz Orle Pióro sp. z o.o., wydawca "Tygodnika Lisickiego – Do Rzeczy", • w ramach grupy w sposób organiczny rozwijane sÄ… aplikacje internetowe oraz aplikacje mobilne wspierajÄ…ce rozwój gÅ‚ównych aktywów prasowych.
PrzesÅ‚ankÄ… sporzÄ…dzenia prognozy byÅ‚o zakoÅ„czenie procesu repozycjonowania i restrukturyzacji Grupy KapitaÅ‚owej Emitenta. Celem prowadzonych dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚o przede wszystkim ustabilizowanie pozycji Emitenta i jego spóÅ‚ek zależnych jako wydawców mediów opiniotwórczych oraz ograniczenie kosztów zwiÄ…zanych z prowadzonymi przedsiÄ™wziÄ™ciami, zamkniÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci nierentownych, optymalizacja procesów biznesowych, koncentracja dziaÅ‚aÅ„ na gÅ‚ównych aktywach oraz wprowadzenie efektywnego systemu zarzÄ…dzania w Grupie. Proces restrukturyzacji wprowadziÅ‚ wiÄ™kszÄ… przejrzystość zarówno w strukturze organizacyjnej grupy, jak i w planowaniu finansowym. W ocenie ZarzÄ…du, efekty przeprowadzonych zmian, widoczne już w wynikach finansowych za IV kwartaÅ‚ 2012 roku, sÄ… zadowalajÄ…ce i pozwalajÄ… na prognozowanie poprawy sytuacji finansowej Grupy.
Sposób monitorowania przez Emitenta możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników. ZarzÄ…d Emitenta monitorować bÄ™dzie realizacjÄ™ prognozy skonsolidowanych wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej poprzez system raportów miesiÄ™cznych i kwartalnych funkcjonujÄ…cych wewnÄ…trz Grupy. Ocena możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników dokonywana bÄ™dzie w oparciu o analizÄ™ przychodów ze sprzedaży i ponoszonych kosztów oraz analizÄ™ i aktualizacjÄ™ przyjÄ™tych zaÅ‚ożeÅ„. Emitent zamieszczać bÄ™dzie ocenÄ™ możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników w raportach okresowych przekazywanych do publicznej wiadomoÅ›ci. Korekta prognozy dokonywana bÄ™dzie na podstawie decyzji ZarzÄ…du i przekazywana raportem bieżącym.
W zaÅ‚Ä…czeniu Emitent przekazuje plik zawierajÄ…cy tabelÄ™ przedstawiajÄ…cÄ… porównanie wybranych prognozowanych wyników finansowych z osiÄ…gniÄ™tymi wynikami w latach poprzednich.
| |
|