| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 7 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-03-20 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| POWER MEDIA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja w sprawie niestosowania w Power Media S.A. zasad Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Power Media S.A., wykonujÄ…c obowiÄ…zek naÅ‚ożony §29 pkt 3 Regulaminu GieÅ‚dy informuje, iż w SpóÅ‚ce w sposób trwaÅ‚y nie bÄ™dÄ… stosowane nastÄ™pujÄ…ce zasady Å‚adu korporacyjnego przyjÄ™te w "Dobrych praktykach SpóÅ‚ek Notowanych na GPW":
Część III – Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych
Zasada 6:
"Przynajmniej dwóch czÅ‚onków rady nadzorczej powinno speÅ‚niać kryteria niezależnoÅ›ci od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…. W zakresie kryteriów niezależnoÅ›ci czÅ‚onków rady nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik II do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych lub bÄ™dÄ…cych czÅ‚onkami rady nadzorczej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych i komisji rady (nadzorczej). Niezależnie od postanowieÅ„ pkt b) wyżej wymienionego ZaÅ‚Ä…cznika osoba bÄ™dÄ…ca pracownikiem spóÅ‚ki, podmiotu zależnego lub podmiotu stowarzyszonego nie może być uznana za speÅ‚niajÄ…cÄ… kryteria niezależnoÅ›ci, o których mowa w tym ZaÅ‚Ä…czniku. Ponadto za powiÄ…zanie z akcjonariuszem wykluczajÄ…ce przymiot niezależnoÅ›ci czÅ‚onka rady nadzorczej w rozumieniu niniejszej zasady rozumie siÄ™ rzeczywiste i istotne powiÄ…zanie z akcjonariuszem majÄ…cym prawo do wykonywania 5% i wiÄ™cej ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu."
Uzasadnienie:
Znaczni akcjonariusze SpóÅ‚ki posiadajÄ… wystarczajÄ…cÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie w sprawowaniu skutecznego i prawidÅ‚owego nadzoru wÅ‚aÅ›cicielskiego przez wÅ‚asnych przedstawicieli, do których wiedzy i kwalifikacji majÄ… peÅ‚ne zaufanie. SkÅ‚ad osobowy Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki, wedÅ‚ug opinii ZarzÄ…du, wÅ‚aÅ›ciwie zabezpiecza interesy wszystkich grup akcjonariuszy, pomimo iż w skÅ‚adzie Rady Nadzorczej nie ma czÅ‚onków niezależnych w myÅ›l ZaÅ‚Ä…cznika II do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r.
Statut nie okreÅ›la kryteriów niezależnoÅ›ci czÅ‚onków Rady Nadzorczej. W zwiÄ…zku z powyższym ZarzÄ…d Power Media S.A. nie obserwuje ryzyka zwiÄ…zanego z niestosowaniem tej zasady w SpóÅ‚ce.
Zasada 7:
"W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™ nadzorczÄ…."
Uzasadnienie:
Regulamin Rady Nadzorczej nie przewiduje powoÅ‚ania komitetu audytu, bowiem, zgodnie z dotychczasowÄ… praktykÄ…, w sprawach należących do kompetencji komitetu audytu, Rada Nadzorcza Power Media S.A. bÄ™dzie prowadziÅ‚a prace i podejmowaÅ‚a decyzje kolegialnie. Wobec rozmiarów prowadzonej przez SpóÅ‚kÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci, Power Media S.A. stoi na stanowisku, iż wyodrÄ™bnianie w piÄ™cioosobowym skÅ‚adzie Rady Nadzorczej komitetu audytu nie znajduje uzasadnienia. Niestosowanie tej zasady w opinii ZarzÄ…du Power Media S.A. nie wiąże siÄ™ z żadnym negatywnym ryzykiem dla SpóÅ‚ki.
Zasada 8:
"W zakresie zadaÅ„ i funkcjonowania komitetów dziaÅ‚ajÄ…cych w radzie nadzorczej
powinien być stosowany Załącznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15
lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych (…)."
Uzasadnienie:
W ramach Rady Nadzorczej Power Media S.A. nie działają żadne komitety, co zostało uzasadnione powyżej.
| |
|