| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 24 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-05-20 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | PZU SA | | | Temat | | | | | | | | | | | | Deklaracja wypłaty dywidendy z zysku za 2015 rok | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej _"PZU SA", "Spółka"_ informuje, że w dniu 20 maja 2016 roku postanowił przedłożyć Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wniosek w sprawie podziału zysku netto PZU SA za rok zakończony dnia 31 grudnia 2015 roku, w którym rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 1.796.127.840,00 złotych _słownie: jeden miliard siedemset dziewięćdziesiąt sześć milionów sto dwadzieścia siedem tysięcy osiemset czterdzieści złotych_, tj. 2,08 złotych _słownie: dwa złote i 08 groszy_ na jedną akcję.
Jednocześnie Zarząd PZU SA proponuje, aby dzień dywidendy został ustalony na dzień 30 września 2016 roku oraz wypłata dywidendy nastąpiła 21 października 2016 roku.
Proponowany podział zysku jest zgodny ze zaktualizowaną Polityką kapitałową i dywidendową Grupy PZU na lata 2013 – 2015, przyjętą w 2014 roku, zgodnie z którą wartość wypłaconej dywidendy nie może być niższa niż 50% i nie wyższa niż 100% zysku netto wykazanego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy PZU zgodnym z MSSF oraz uwzględnia zalecenia zawarte w stanowisku KNF w sprawie polityki dywidendowej zakładów ubezpieczeń, PTE, domów maklerskich i TFI z dnia 1 grudnia 2015 r.
Przedmiotowy wniosek zostanie zaopiniowany przez Radę Nadzorczą PZU SA, zgodnie z § 25 ust. 2 pkt 2 Statutu Spółki oraz przedstawiony do rozpatrzenia przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki, zgodnie z art. 395 § 2 pkt 2 ksh oraz § 18 pkt 2 Statutu PZU SA.
Podstawa prawna: § 38 ust. 1 pkt 11 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
| | |