| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 34 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-10-21 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | QUMAK S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Wezwanie do zapłaty kary umownej za odstąpienie od umowy na wykonanie systemu ISOK | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Qumak S.A. _dalej jako "Spółka"_ informuje iż w dniu 21 października 2016 r. do Spółki wpłynęło wezwanie od Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej _dalej jako "Zamawiający"_ do zapłaty kary umownej za odstąpienie od Umowy z dnia 29 sierpnia 2013 r. na wykonanie projektu, budowę i wdrożenie informatycznego systemu osłony kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami _ISOK_, w wysokości 30% wynagrodzenia netto za wykonanie Umowy, tj. 15.192.142,68 zł w terminie 14 dni od dnia otrzymania powyższego wezwania.
W dniu 28 czerwca 2016 r. Spółka otrzymała od Zamawiającego pismo zawierające oświadczenie o odstąpieniu od realizacji etapu 5 projektu ISOK. Zostało ono złożone na podstawie art. 491 par 2 Kodeksu cywilnego. Jako powód odstąpienia Zamawiający podał pozostawanie w zwłoce w stosunku do określonego w Umowie terminu zakończenia Etapu 5. Spółka informowała o wpłynięciu ww. oświadczenia raportem bieżącym nr 23/2016 z dnia 28 czerwca 2016 r.
Zarząd Spółki nie uznaje ww. oświadczenia za skuteczne, w konsekwencji kwestionuje zasadność naliczenia kary za odstąpienie od Umowy z winy Spółki, wskazując na brak podstaw faktycznych i prawnych do naliczenia takiej kary.
O kolejnych krokach prawnych podejmowanych w sprawie projektu ISOK, Spółka informowała raportami bieżącymi nr 26/2016 z dnia 22 lipca 2016 r., 28/2016 z 16 sierpnia 2016 r. oraz 32/ 2016 z 11 października 2016 r. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| | |