pieniadz.pl

Sfinks SA
Strategia rozwoju Sfinks Polska S.A. na lata 2010 - 2014

13-04-2010


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 22 / 2010
Data sporzÄ…dzenia: 2010-04-13
Skrócona nazwa emitenta
SFINKS
Temat
Strategia rozwoju Sfinks Polska S.A. na lata 2010 - 2014
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
ZarzÄ…d Sfinks Polska S.A. ("SpóÅ‚ka", "Sfinks") niniejszym przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci strategiÄ™ rozwoju SpóÅ‚ki na lata 2010 – 2014. Zgodnie z postanowieniami Statutu Sfinks Polska S.A. strategia zostaÅ‚a zatwierdzona przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki w dniu 12 kwietnia 2010 r.

Celem strategii Sfinks Polska S.A. jest zbudowanie międzynarodowej sieci restauracji w oparciu o silne, rozpoznawalne marki gastronomiczne działające w modelu franczyzowym w Polsce i masterfranczyzowym za granicą.

Strategia bÄ™dzie realizowana dziÄ™ki nastÄ™pujÄ…cym gÅ‚ównym obszarom rozwoju:
– Rozwój sieci restauracji peÅ‚nowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentownoÅ›ci poszczególnych placówek,
– ZwiÄ™kszenie sprzedaży sieci restauracji peÅ‚nowymiarowych dziÄ™ki wprowadzeniu nowych kanaÅ‚ów dystrybucji -wynos posiÅ‚ków, dowóz daÅ„ do biur i domów oraz usÅ‚ugi cateringu.
– Uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejÅ›cie w segment fast casual dining,
– Rozwój sieci za granicÄ… poprzez sprzedaż masterfranczyzy wÅ‚asnych konceptów gastronomicznych.

Koncept express ma na celu rozwijanie dziaÅ‚alnoÅ›ci w nowym dla SpóÅ‚ki segmencie – fast casual dining, a tym samym tworzenie restauracji szybkiej obsÅ‚ugi oraz oferty dla klientów korzystajÄ…cych z usÅ‚ug punktów gastronomicznych typu fast food. SpóÅ‚ka bardzo korzystnie postrzega potencjaÅ‚ nowego konceptu gastronomicznego, w tym w szczególnoÅ›ci:
– WejÅ›cie w nowy, pojemny segment i pozyskanie nowego profilu klienta
– Przygotowanie modelu w oparciu o know-how SpóÅ‚ki
– Możliwy szybki rozwój sieci (niższe nakÅ‚ady inwestycyjne, sprawdzone marki)
– Efektywny rozwój w nowych lokalizacjach
– Atrakcyjność konceptu dla potencjalnych franczyzobiorców.

Zaprezentowana strategia zakÅ‚ada rozwój konceptów gastronomicznych zarówno w segmencie casual dining, jak i fast casual dining przede wszystkim w oparciu o marki Sphinx i WOOK. DÅ‚ugoterminowy plan rozwoju przewiduje także pozostawienie w SpóÅ‚ce sieci restauracji ChÅ‚opskie JadÅ‚o, zakÅ‚adana jest zmiana ich profilu na casual dining.


Harmonogram wdrożenia strategii przewiduje:
1. W roku 2010 - przygotowanie sieci do dalszego rozwoju;
2. Od roku 2011 – intensywny rozwój sieci w kraju, wdrożenie masterfranczyzy za granicÄ….

Strategia zakÅ‚ada osiÄ…gniÄ™cie przez SpóÅ‚kÄ™ nastÄ™pujÄ…cych wyników ekonomiczno - finansowych:

1.Wzrost liczby restauracji:
a. w roku 2011: powyżej 150,
b.w roku 2014: powyżej 290,
2.OsiÄ…gniÄ™cie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży:
a.w roku 2011: 250 mln zł,
b.w roku 2014: powyżej 450 mln zł,
3.Osiągnięcie wartości EBITDA:
a.w roku 2011: 12 mln zł,
b.w roku 2014: powyżej 45 mln zł.

Zaprezentowana strategia rozwoju nie uwzględnia wpływu zdarzeń jednorazowych takich jak ewentualne akwizycje i połączenia, projekty specjalne itp.

SzczegóÅ‚y strategii omówione sÄ… w zaÅ‚Ä…czonej prezentacji.

SpóÅ‚ka zastrzega, iż przedstawione w niniejszym raporcie bieżącym prognozy i zaÅ‚ożenia, zostaÅ‚y przez zarzÄ…d poddane szczegóÅ‚owej weryfikacji i uznane za wiarygodne i realne do osiÄ…gniÄ™cia. JednoczeÅ›nie zarzÄ…d zauważa, że zaÅ‚ożenia te sÄ… zależne od szeregu okolicznoÅ›ci gospodarczych, biznesowych i rynkowych, na które SpóÅ‚ka nie ma wpÅ‚ywu i które mogÄ… wpÅ‚ynąć na odchylenia od przewidywanych prognoz.

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm