| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 22 | / | 2010 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-04-13 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SFINKS | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Strategia rozwoju Sfinks Polska S.A. na lata 2010 - 2014 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Sfinks Polska S.A. ("SpóÅ‚ka", "Sfinks") niniejszym przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci strategiÄ™ rozwoju SpóÅ‚ki na lata 2010 – 2014. Zgodnie z postanowieniami Statutu Sfinks Polska S.A. strategia zostaÅ‚a zatwierdzona przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki w dniu 12 kwietnia 2010 r.
Celem strategii Sfinks Polska S.A. jest zbudowanie międzynarodowej sieci restauracji w oparciu o silne, rozpoznawalne marki gastronomiczne działające w modelu franczyzowym w Polsce i masterfranczyzowym za granicą.
Strategia bÄ™dzie realizowana dziÄ™ki nastÄ™pujÄ…cym gÅ‚ównym obszarom rozwoju:
– Rozwój sieci restauracji peÅ‚nowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentownoÅ›ci poszczególnych placówek,
– ZwiÄ™kszenie sprzedaży sieci restauracji peÅ‚nowymiarowych dziÄ™ki wprowadzeniu nowych kanaÅ‚ów dystrybucji -wynos posiÅ‚ków, dowóz daÅ„ do biur i domów oraz usÅ‚ugi cateringu.
– Uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejÅ›cie w segment fast casual dining,
– Rozwój sieci za granicÄ… poprzez sprzedaż masterfranczyzy wÅ‚asnych konceptów gastronomicznych.
Koncept express ma na celu rozwijanie dziaÅ‚alnoÅ›ci w nowym dla SpóÅ‚ki segmencie – fast casual dining, a tym samym tworzenie restauracji szybkiej obsÅ‚ugi oraz oferty dla klientów korzystajÄ…cych z usÅ‚ug punktów gastronomicznych typu fast food. SpóÅ‚ka bardzo korzystnie postrzega potencjaÅ‚ nowego konceptu gastronomicznego, w tym w szczególnoÅ›ci:
– WejÅ›cie w nowy, pojemny segment i pozyskanie nowego profilu klienta
– Przygotowanie modelu w oparciu o know-how SpóÅ‚ki
– Możliwy szybki rozwój sieci (niższe nakÅ‚ady inwestycyjne, sprawdzone marki)
– Efektywny rozwój w nowych lokalizacjach
– Atrakcyjność konceptu dla potencjalnych franczyzobiorców.
Zaprezentowana strategia zakÅ‚ada rozwój konceptów gastronomicznych zarówno w segmencie casual dining, jak i fast casual dining przede wszystkim w oparciu o marki Sphinx i WOOK. DÅ‚ugoterminowy plan rozwoju przewiduje także pozostawienie w SpóÅ‚ce sieci restauracji ChÅ‚opskie JadÅ‚o, zakÅ‚adana jest zmiana ich profilu na casual dining.
Harmonogram wdrożenia strategii przewiduje:
1. W roku 2010 - przygotowanie sieci do dalszego rozwoju;
2. Od roku 2011 – intensywny rozwój sieci w kraju, wdrożenie masterfranczyzy za granicÄ….
Strategia zakÅ‚ada osiÄ…gniÄ™cie przez SpóÅ‚kÄ™ nastÄ™pujÄ…cych wyników ekonomiczno - finansowych:
1.Wzrost liczby restauracji:
a. w roku 2011: powyżej 150,
b.w roku 2014: powyżej 290,
2.OsiÄ…gniÄ™cie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży:
a.w roku 2011: 250 mln zł,
b.w roku 2014: powyżej 450 mln zł,
3.Osiągnięcie wartości EBITDA:
a.w roku 2011: 12 mln zł,
b.w roku 2014: powyżej 45 mln zł.
Zaprezentowana strategia rozwoju nie uwzględnia wpływu zdarzeń jednorazowych takich jak ewentualne akwizycje i połączenia, projekty specjalne itp.
SzczegóÅ‚y strategii omówione sÄ… w zaÅ‚Ä…czonej prezentacji.
SpóÅ‚ka zastrzega, iż przedstawione w niniejszym raporcie bieżącym prognozy i zaÅ‚ożenia, zostaÅ‚y przez zarzÄ…d poddane szczegóÅ‚owej weryfikacji i uznane za wiarygodne i realne do osiÄ…gniÄ™cia. JednoczeÅ›nie zarzÄ…d zauważa, że zaÅ‚ożenia te sÄ… zależne od szeregu okolicznoÅ›ci gospodarczych, biznesowych i rynkowych, na które SpóÅ‚ka nie ma wpÅ‚ywu i które mogÄ… wpÅ‚ynąć na odchylenia od przewidywanych prognoz.
| |
|