| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 35 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-09-02 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TOWARZYSTWO FINANSOWE SKOK S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja w sprawie niestosowania zasad Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Towarzystwa Finansowego SKOK S.A. ("SpóÅ‚ka") dziaÅ‚ajÄ…c na podstawie § 29 ust. 3 Regulaminu GPW oraz UchwaÅ‚y Nr 1013/2007 ZarzÄ…du GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. w sprawie okreÅ›lenia zakresu i struktury raportu, dotyczÄ…cego stosowania zasad Å‚adu korporacyjnego, informuje, że w SpóÅ‚ce poza przekazanymi w raporcie bieżącym nr 3/2008 z dnia 23 kwietnia 2008, w sposób trwaÅ‚y nie bÄ™dÄ… stosowane nastÄ™pujÄ…ce zasady Å‚adu korporacyjnego, zawarte w dokumencie "Dobre Praktyki SpóÅ‚ek Notowanych na GPW":
Część II. Dobre praktyki stosowane przez zarzÄ…dy spóÅ‚ek gieÅ‚dowych
Zasada nr 1. " SpóÅ‚ka prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ… i zamieszcza na niej:"
pkt. 4.: "informacjÄ™ o terminie i miejscu walnego zgromadzenia, porzÄ…dek obrad oraz projekty uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami a także inne dostÄ™pne materiaÅ‚y zwiÄ…zane z walnymi zgromadzeniami spóÅ‚ki, co najmniej na 14 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia."
Zasada nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej terminu zamieszczania na stronie internetowej SpóÅ‚ki projektów uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami i innych dostÄ™pnych materiaÅ‚ów zwiÄ…zanych z Walnymi Zgromadzeniami SpóÅ‚ki. Termin przekazywania do publicznej wiadomoÅ›ci treÅ›ci projektów uchwaÅ‚ wraz z zaÅ‚Ä…cznikami, na co najmniej 8 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia, o którym mowa w § 39 ust. 1 pkt. 3 w zw. z § 97 ust. 5 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, jest terminem wystarczajÄ…cym do zapoznania siÄ™ z ich treÅ›ciÄ…. OceniajÄ…c skutki niestosowania tej zasady ZarzÄ…d nie identyfikuje istotnych ryzyk i zagrożeÅ„ dla interesów spóÅ‚ki i jej akcjonariuszy.
pkt.6. "roczne sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci rady nadzorczej, z uwzglÄ™dnieniem pracy jej komitetów, wraz z przekazanÄ… przez radÄ™ nadzorczÄ… ocenÄ… pracy rady nadzorczej oraz systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki."
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej sprawozdania z pracy komitetów oraz oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki. W ramach dziaÅ‚alnoÅ›ci Rady Nadzorczej nie istniejÄ… komitety, a dokumenty korporacyjne nie przewidujÄ… dziaÅ‚ania komitetów w ramach wewnÄ™trznej struktury Rady Nadzorczej. Ze wzglÄ™du na brak systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki bÄ™dÄ…cych w kompetencji Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza nie przedstawi oceny tych systemów.
pkt. 7: "pytania akcjonariuszy dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, zadawane przed i w trakcie walnego zgromadzenia, wraz z odpowiedziami na zadawane pytania."
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana, ponieważ w SpóÅ‚ce nie jest prowadzony szczegóÅ‚owy zapis przebiegu obrad Walnych ZgromadzeÅ„, zawierajÄ…cy wszystkie wypowiedzi i pytania. O umieszczeniu poszczególnych kwestii w protokoÅ‚ach Walnego Zgromadzenia decyduje ich przewodniczÄ…cy, kierujÄ…c siÄ™ przepisami prawa, wagÄ… danej sprawy oraz uzasadnionymi żądaniami akcjonariuszy. Uczestnicy walnych zgromadzeÅ„, zgodnie z przepisami kodeksu spóÅ‚ek handlowych oraz Regulaminu Walnego Zgromadzenia, majÄ… prawo skÅ‚adać oÅ›wiadczenia na piÅ›mie, które sÄ… zaÅ‚Ä…czane do protokoÅ‚ów. SpóÅ‚ka uznaje, że takie zasady w wystarczajÄ…cy sposób zapewniajÄ… transparentność obrad Walnych ZgromadzeÅ„.
Zasada nr 5. "Projekty uchwaÅ‚ walnego zgromadzenia powinny być uzasadnione, z wyjÄ…tkiem uchwaÅ‚ w sprawach porzÄ…dkowych i formalnych oraz uchwaÅ‚, które sÄ… typowymi uchwaÅ‚ami podejmowanymi w toku obrad zwyczajnego walnego zgromadzenia. MajÄ…c na wzglÄ™dzie powyższe ZarzÄ…d powinien przedstawić uzasadnienie lub zwrócić siÄ™ do podmiotu wnioskujÄ…cego o umieszczenie danej sprawy w porzÄ…dku obrad walnego zgromadzenia o przedstawienie uzasadnienia."
SpóÅ‚ka nie publikuje uzasadnieÅ„ projektów uchwaÅ‚ zgÅ‚aszanych przez ZarzÄ…d. Jednak projekty uchwaÅ‚ wraz z materiaÅ‚ami towarzyszÄ…cymi publikowane sÄ… z należytym wyprzedzeniem w celu umożliwienia akcjonariuszom zapoznania siÄ™ z nimi i ewentualnego zgÅ‚aszania pytaÅ„. ZarzÄ…d lub PrzewodniczÄ…cy Walnego Zgromadzenia przedstawia na Walnym Zgromadzeniu krótkie ustne uzasadnienie każdej uchwaÅ‚y przed rozpoczÄ™ciem gÅ‚osowania nad danÄ… uchwaÅ‚Ä…, z wyjÄ…tkiem uchwaÅ‚ w sprawach porzÄ…dkowych i formalnych. W przypadku projektów uchwaÅ‚ zgÅ‚aszanych przez inne podmioty, ZarzÄ…d bÄ™dzie zwracaÅ‚ siÄ™ do podmiotu wnioskujÄ…cego o przedstawienie uzasadnienia.
Część IV "Dobre praktyki stosowane przez akcjonariuszy"
Zasada nr 1. "Przedstawicielom mediów powinno siÄ™ umożliwiać obecność na walnych zgromadzeniach."
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. W Walnych Zgromadzeniach SpóÅ‚ki udziaÅ‚ biorÄ… osoby uprawnione i obsÅ‚ugujÄ…ce Walne Zgromadzenie. SpóÅ‚ka nie widzi potrzeby wprowadzania dodatkowych zobowiÄ…zaÅ„ dla akcjonariuszy dotyczÄ…cych szczególnego umożliwiania obecnoÅ›ci w Walnych Zgromadzeniach przedstawicielom mediów. ObowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa, w tym RozporzÄ…dzenie Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, w wystarczajÄ…cy sposób, regulujÄ… wykonanie naÅ‚ożonych na spóÅ‚ki publiczne obowiÄ…zków informacyjnych w zakresie jawnoÅ›ci i transparentnoÅ›ci spraw bÄ™dÄ…cych przedmiotem obrad Walnego Zgromadzenia. W przypadku pytaÅ„ dotyczÄ…cych Walnych ZgromadzeÅ„, kierowanych do SpóÅ‚ki ze strony przedstawicieli mediów, SpóÅ‚ka udziela bezzwÅ‚ocznie stosownych odpowiedzi.
Podstawa prawna:
§ 29 ust. 3 Regulaminu GPW
| |
|