| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 22 | / | 2010 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-10-30 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SOBIESKI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zbycie aktywów Florida Distillers za 48 M$. Sukces strategii rozwoju w Stanach Zjednoczonych. Dobre perspektywy na koniec roku obrotowego. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Belvédère
Zbycie aktywów Florida Distillers za 48 M$
Sukces strategii rozwoju w Stanach Zjednoczonych
Dobre perspektywy na koniec roku obrotowego
Grupa Belvédère wÅ‚aÅ›nie zakoÅ„czyÅ‚a zbywanie aktywów przemysÅ‚owych Florida Distillers za 48M$. Za sprawÄ… swego amerykaÅ„skiego oddziaÅ‚u – Imperial Brands - Grupa zachowa caÅ‚ość aktywów dystrybucyjnych, a w szczególnoÅ›ci te, zwiÄ…zane z markami wódek Sobieski (Polska) i 4 Orange (Floryda).
Przychód z tej sprzedaży pomoże w spÅ‚acie pierwszej raty zadÅ‚użenia, przewidzianej w Planie Naprawczym do zapÅ‚aty na 10 listopada 2010 r.
Sukces strategii rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych
Nabycie Florida Distillers w kwietniu 2007 r. za kwotÄ™ 56 M$ zapoczÄ…tkowaÅ‚o strategiÄ™ rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych, pierwszym Å›wiatowym rynku wódki, jeÅ›li chodzi o wartość sprzedaży.
W ciÄ…gu zaledwie trzech latach, Belvédère uzyskaÅ‚a na tym terenie spektakularne wyniki, majÄ…ce wpÅ‚yw na umocnienia pozycji i znaczenia caÅ‚ej Grupy.
W ten sposób, z finansowego punktu widzenia, przeprowadzone wÅ‚aÅ›nie zbycie aktywów przemysÅ‚owych w poÅ‚Ä…czeniu ze sprzedażą filii Vinegar and Cooking Wine, która miaÅ‚a miejsce w marcu 2008 za kwotÄ™ 31 M$, podnosi do 79 M$ kwotÄ™ caÅ‚kowitÄ… aktywów Florida Distillers już upÅ‚ynnionych i pozwala na wyodrÄ™bnienie już teraz znaczÄ…cej wartoÅ›ci dodatkowej.
Z punktu widzenia handlowego, sukces odniesiony w Stanach Zjednoczonych przez wódkÄ™ Sobieski przeÅ‚ożyÅ‚ siÄ™ na wzrost sprzedaży o 43% w I póÅ‚roczu 2010 r., co daje iloÅ›ciowo 353 094 kartonów (po 9 litrów). Grupa konsekwentnie realizuje swój plan zakÅ‚adajÄ…cy osiÄ…gniÄ™cie sprzedaży rocznej w USA na poziomie miliona kartonów (po 9 l). Celem Grupy jest bowiem doprowadzenie marki Sobieski do piÄ…tego miejsca w Å›wiatowym rankingu (obecnie znajduje siÄ™ na miejscu siódmym).
Dobre prognozy działalności na zakończenie roku obrotowego
Grupa Belvédère nadal odczuwa skutki postÄ™powania ochronnego oraz trudnej sytuacji gospodarczej. W I póÅ‚roczu 2010 r. obroty wyniosÅ‚y 264,8 M€, spadek o 4% przy bieżącym wyniku operacyjnego ze stratÄ… 10,4 M€ w stosunku do 11,1 M€ straty w tym samym okresie ubiegÅ‚ego roku, a także pozytywne zmiany Å›rodków pieniężnych w kwocie 5,4 M€ (szczegóÅ‚owa prezentacja wyników za I póÅ‚rocze 2010 r. znajduje siÄ™ na stronie internetowej SpóÅ‚ki: www.belvedere.fr).
Od lipca, tendencja ta ulegÅ‚a caÅ‚kowitemu odwróceniu, a obrót dla caÅ‚oÅ›ci Grupy powinien odnotować wzrost o 15% w trzecim kwartale 2010 r. (+10% przy zakresie i kursie staÅ‚ym), w szczególnoÅ›ci dziÄ™ki dobrym wynikom sprzedaży we Francji, wzrostowi sprzedaży odnotowanemu w USA oraz dobrym wynikom sprzedaży nowej wódki Krupnik w Polsce. Pozytywny zwrot powinien siÄ™ potwierdzić w kolejnych kwartaÅ‚ach i pozwolić Belvédère na odzyskanie w 2011 r. dodatniego wyniku operacyjnego oraz na przyÅ›pieszenie w generowaniu Å›rodków pieniężnych.
Kolejny komunikat ukaże się 15 listopada 2010 r. i będzie dotyczył działalności w trzecim kwartale 2010 r.
Kontakt Belvédère: Jacques Rouvroy, +33 (0) 3 80 22 93 83
Kontakt dla Akcjonariuszy: Olivier Balva, olivier@balva.net
Kontakt ALMEA: Murielle Plavis: 01 47 23 05 42
| |
|