| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 32 | / | 2011 | | | |
| Data sporządzenia: | 2011-11-15 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SOBIESKI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Obroty skonsolidowane za 9 miesięcy wyniosły 649,4 miliona euro, czyli wzrosły o +7,3% | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Belvédère
ZNACZĄCY WZROST WEWNĘTRZNY W III KWARTALE
OBROTY SKONSOLIDOWANE ZA 9 MIESIĘCY WYNIOSŁY 649,4 MILIONA EURO, CZYLI WZROSŁY O +7,3%
Beaucaire, 15 listopada 2011 – W okresie pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2011, wartość sprzedaży Grupy wyniosła 649,4 miliona euro, czyli wzrosła o 7,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przy stałym kursie i zakresie, sprzedaż w tym okresie odnotowała wzrost o 8,1%. Tylko w III kwartale, nie biorąc pod uwagę różnic kursowych, sprzedaż wzrosła o 5,9% w porównaniu do wyniku osiągniętego w III kwartale 2010 roku.
W Polsce (60,7% obrotów), przez pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2011 odnotowano wzrost sprzedaży o 11,6% (+12,5% przy stałym kursie i zakresie). Na koniec września 2011 udział w rynku wynosił 22,1%. Grupa kontynuuje podbój polskiego rynku dzięki spektakularnemu sukcesowi, jaki odniosła wódka Krupnik, która zajmuje drugie miejsce w Polsce, przy 13,4% udziale w rynku.
We Francji (28,1% obrotów) sprzedaż stale rośnie: +2,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Whisky William Peel umocniła swą pozycję lidera wśród scotch whisky i na koniec września 2011 jej udział w rynku wyniósł 20,4%.
W Stanach Zjednoczonych (2,7% obrotów) sprzedaż wódki Sobieski wciąż rośnie. W pierwszych 9 miesiącach roku 2011, obroty Grupy Belvédère na rynku amerykańskim wzrosły o 22,8% przy stałym kursie i zakresie.
W innych obszarach geograficznych, na których Grupa Belvedere prowadzi działalność – w Danii (0,9% obrotów) – wzrost o 16,7%, na Litwie (4,6% obrotów) – spadek sprzedaży o 6,3%, co jest efektem zmniejszenia się oficjalnego rynku alkoholi w tym kraju, w Bułgarii (1,3% obrotów) i w Brazylii (0,9% obrotów) sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2011 spadła odpowiednio o 22,3% i 1,0%.
O Belvédère
Grupa Belvédère, firma specjalizująca się tworzenia i rozwoju mocnych marek alkoholi typu premium, w ciągu zaledwie 10 lat stała się jednym z głównych graczy na światowym rynku alkoholi. Stworzona 10 lat temu marka Sobieski zajmuje już 7 miejsce w światowym rankingu wódek premium. W Polsce, wódka Krupnik - w przeciągu jedynie 18 miesięcy od jej wprowadzenia na rynek, wskoczyła na drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się wódek. Scotch whisky William Peel z kolei najlepiej się sprzedaje we Francji, a jej udział w rynku wynosi 20%. W roku 2010 obroty spółki Belvédère sięgnęły 860 milionów euro. Spółka zatrudnia 3 650 pracowników, z czego 750 we Francji.
Kontakt:
FTI Consulting Strategic Communications
Guillaume Foucault
guillaume.foucault@fticonsulting.com
| |
|