| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 5 | / | 2012 | | | |
| Data sporządzenia: | 2012-02-15 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SOBIESKI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Wyniki działalności w IV kwartale potwierdzają dynamikę wzrostu | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| WYNIKI DZIAŁALNOŚCI W IV KWARTALE POTWIERDZAJĄ DYNAMIKĘ WZROSTU ODNOTOWYWANĄ OD POCZĄTKU ROKU OBROTOWEGO
SKONSOLIDOWANE OBROTY ZA 2011 W WYSOKOŚCI 910,7 MILIONA €, CZYLI WZROST O 5,8%
Beaucaire, 15 lutego 2012 – Skonsolidowane obroty Grupy Belvédère [Euronext Paris: BVD] za rok obrotowy 2011 wynoszą 910,7 miliona €, czyli wzrosły o 5,8% w stosunku do roku poprzedniego. Przy stałym kursie i zakresie, sprzedaż w 2011, w porównaniu do wyników za rok obrotowy 2010, wzrosła o +8,1%.
Tylko w IV kwartale, nie biorąc pod uwagę wpływu kursu wymiany, działalność Grupy wzrosła o 8,1% w stosunku do tego samego okresu roku 2010.
W Polsce (60,1% łącznych obrotów), w okresie 12 miesięcy sprzedaż wzrosła o 6,9% (+10,4% przy stałym kursie). Jest to znaczące osiągnięcie na krajowym rynku wódki, który wartościowo skurczył się o 4,2% (źródło: AC Nielsen). Odnotowany wzrost jest związany głównie z dużym sukcesem handlowym, jaki odniosła wódka Krupnik, zajmując w grudniu 2011 (po zaledwie 20 miesiącach od jej wprowadzenia na rynek), pierwsze miejsce na polskim rynku, z 14,3% udziałem w rynku dla całej gamy produktów. Na koniec grudnia 2011, sprzedaż wódek Grupy ma polskim rynku wódek sięgała blisko 22%.
We Francji (28,2 % łącznych obrotów), w okresie 12 ostatnich miesięcy, sprzedaż znacznie wzrosła –
o 6,3% w stosunku do ubiegłego roku. W rocznym podsumowaniu, whisky William Peel umocniła swą pozycję lidera na francuskim rynku scotch whisky, z 20,0% udziałem w rynku, w porównaniu do 19,3% w 2010 (źródło: AC Nielsen).
W Stanach Zjednoczonych (2,9% łącznych obrotów), sprzedaż wódki Sobieski, głównego motoru działalności, wzrosła o 16,1% (bez brania pod uwagę zmian kursowych). Zatem cel, jakim było sprzedanie w roku 2011 miliona kartonów tej wódki w Stanach Zjednoczonych, został osiągnięty.
Jeśli chodzi o pozostałe regiony, w których Grupa Belvédère prowadzi działalność: w Danii (1,0% łącznych obrotów) działalność wzrosła o 27,8% w stosunku do poprzedniego roku obrotowego; na Litwie (4,7% łącznych obrotów) i w Bułgarii (1,4% łącznych obrotów) – dwóch krajach, gdzie konsumpcja spadła na skutek kryzysu finansowego oraz zmniejszenia się oficjalnego rynku alkoholi, sprzedaż zmalała odpowiednio o 4,5% i 17,8%.
Krzysztof Tryliński, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Belvédère oświadczył: « Działalność Grupy Belvédère doskonale się rozwija w Polsce i we Francji, czyli na naszych dwóch najważniejszych rynkach. Sukces zawdzięczamy umiejętności stworzenia marek, rozwijania ich oraz utrzymania wysokiej pozycji na rynku w długim okresie czasu. Sukces wódki Sobieski w Stanach Zjednoczonych jest tego świetnym przykładem. Podobnie jak wyniki za trzy pierwsze kwartały 2011, te za czwarty również potwierdzają dynamikę wzrostu ».
Kontakt:
FTI Consulting Strategic Communications
Kontakt z prasą Kontakt z inwestorami
Guillaume Foucault Clément Bénétreau
guillaume.foucault@fticonsulting.com clement.benetreau@fticonsulting.com
Tel. : +33 1 47 03 68 10 | |
|