| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | | Raport bieżący nr | 10 | / | 2012 | | | |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-05-15 | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SOBIESKI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Wzrost obrotów skonsolidowanych* w I kwartale 2012 r. o +3,2% (+6,3% przy staÅ‚ym kursie) | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| KOMUNIKAT
Wzrost obrotów skonsolidowanych* w I kwartale 2012 r. o +3,2% (+6,3% przy staÅ‚ym kursie)
Beaucaire, 15 maja 2012 r. – Sprzedaż brutto wyrobów Grupy Belvedere (na gieÅ‚dzie Euronext w Paryżu jako BVD) w I kwartale 2012 r. osiÄ…gnęła wartość 198,7 miliona euro. W stosunku do wyniku za ten sam okres ubiegÅ‚ego roku, gdy wartość sprzedaży wyniosÅ‚a 192,6 miliona euro i przy porównywalnym zakresie, sprzedaż wzrosÅ‚a o 3,2%. Po korekcie dotyczÄ…ce różnic kursowych, wzrost ten wyniósÅ‚ 6,3%. Przychody ze sprzedaży przed objÄ™ciem ich podatkiem akcyzowym wyniosÅ‚y 116,3 miliona euro, czyli w stosunku do wyniku za I kwartaÅ‚ 2011 r. wzrosÅ‚y o 4,4% (6,3% przy staÅ‚ym kursie).
Sytuacja w najważniejszych krajach, gdzie Grupa prowadzi działalność
W Polsce (62% obrotów) sprzedaż wzrosÅ‚a o 4,3% (+9,5 przy staÅ‚ym kursie). Bez podatku akcyzowego, wzrost sprzedaży siÄ™gnÄ…Å‚ 10,7% (+16,2% przy staÅ‚ym kursie). Wódka Krupnik – numer jeden na polskim rynku – na koniec marca 2012 zdobyÅ‚a 15,1% udziaÅ‚ów w rynku, jeÅ›li chodzi o ilość. Na koniec marca 2011 r. marka ta miaÅ‚a 8,2% udziaÅ‚ów. W marcu 2012 r., sprzedaż wódki pod markami Grupy osiÄ…gnęła 22,6% udziaÅ‚ów w rynku.
We Francji (26% obrotów) sprzedaż zmniejszyÅ‚a siÄ™ o 3,7% i jest to wynikiem spadku dziaÅ‚alnoÅ›ci Spiritueux (alkohole mocne), co z kolei jest zwiÄ…zane ze wzrostem podatków od alkoholu, które weszÅ‚y w życie 1 stycznia 2012 r. WzrosÅ‚a natomiast sprzedaż dziaÅ‚alnoÅ›ci Vins (wina), o 15% w stosunku do wyniku za I kwartaÅ‚ 2011 r.
W Stanach Zjednoczonych (3% obrotów), wzrost napÄ™dzany przez markÄ™ Sobieski jest nadal podobny jak w latach ubiegÅ‚ych i wynosi +20,5% (+15,4% przy staÅ‚ym kursie).
W Danii (1% obrotów), w I kwartale 2012 r. odnotowano bardzo znaczÄ…cy wzrost dziaÅ‚alnoÅ›ci w stosunku do porównywalnego okresu ubiegÅ‚ego roku, o +16,1%.
Na Litwie (5% obrotów) i w BuÅ‚garii (2% obrotów), po raz pierwszy od poczÄ…tku miÄ™dzynarodowego kryzysu finansowego, który mocno dotknÄ…Å‚ oba kraje, odnotowano znaczÄ…cy wzrost (odpowiednio o +11,5% i +37,5).
Krzysztof TryliÅ„ski, Dyrektor Generalny Belvedere oÅ›wiadczyÅ‚: "Wyniki ogóÅ‚u naszych marek na wszystkich rynkach, na których jesteÅ›my obecni, dowodzÄ… jak bardzo jesteÅ›my dynamiczni i skuteczni. DecydujÄ… również o randze i wartoÅ›ci naszych marek. Zamierzamy kontynuować realizacjÄ™ zapoczÄ…tkowanego póÅ‚ roku temu planu, czyli zadbać o wzrost rentownoÅ›ci i oddÅ‚użenie Grupy, by znów byÅ‚a niezależna i mogÅ‚a siÄ™ swobodnie rozwijać."
ŹródÅ‚o: AC Nielsen
* Dane skonsolidowane za I kwartaÅ‚ 2012 r. obejmujÄ… wszystkie dziaÅ‚alnoÅ›ci Grupy. SÄ… one porównywalne z tymi, które zostaÅ‚y ostatnio opublikowane. Dane nie zostaÅ‚y poddane audytowi
| |
|