pieniadz.pl

SOBIESKI
Obroty w I półroczu 2014

14-08-2014


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 19 / 2014
Data sporządzenia: 2014-08-07
Skrócona nazwa emitenta
SOBIESKI
Temat
Obroty w I półroczu 2014
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
BELVÉDÈRE
Komunikat prasowy

Beaucaire, 7 sierpnia 2014 r.

OBROTY W I PÓŁROCZU 2014 R.
Wpływ strategii polegającej na skupieniu się na działalnościach wysokomarżowych oraz zastoju na rynku win i alkoholi mocnych na wyniki
Trzecie miejsce Grupy na francuskim rynku win i alkoholi mocnych
Potencjał wiodących marek dowiedziona po raz kolejny

Belvédère SA (na Euronext w Paryżu jako BVD) informuje niniejszym o wysokości obrotów w I półroczu 2014 r.

Obroty spółki Belvédère, bez uwzględniania podatku akcyzowego, wyniosły 236,6 miliona euro, czyli spadły o 6,9% (-6,8% nie biorąc pod uwagę różnic kursowych) w stosunku do wyniku za I półrocze 2013 r.

Obroty z podziałem na poszczególne kraje

We Francji
Obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 107,8 miliona euro, czyli zmalały o 2,2%. Spadek sprzedaży jest związany ze zmianą importerów oraz z podjęciem strategicznej decyzji o zaprzestaniu sprzedaży win luzem, która generowała bardzo niskie marże. Spółka Belvédère podjęła decyzję o skupieniu się na działalnościach wysokomarżowych, zarówno na rynku francuskim, jak i innych.

We Francji, sztandarowe marki osiągnęły bardzo dobre wyniki:
• Ilościowo, sprzedaż marki William Peel wzrosła w I półroczu 2014 r. o 3,5% i marka wciąż umacnia swą pozycję, podczas gdy rynek whisky skurczył się o 0,5% (źródło: AC Nielsen).
• Ilościowo, dynamika sprzedaży marki Sobieski była 3,5 razy wyższa od dynamiki całego rynku i wyniosła 19,6%, podczas gdy rynek urósł ogółem o 5,1%.
• Poza tym, marka Fruits&Wine utrzymuje pozycję lidera na francuskim rynku BABV – napojów na bazie wina – z 29,6% udziałem w rynku (źródło: AC Nielsen).

Dzięki dobrym wynikom swoich marek, Grupa awansowała z 4. na 3. miejsce na francuskim rynku win i alkoholi mocnych.

W Polsce
Obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 94,2 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6,8%. Spadek tłumaczy się głównie tym, że rynek skurczył się o 4% w ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2014 r., co ma związek z 15% podwyżką podatku akcyzowego od 1 stycznia 2014 r. oraz zintensyfikowaną działalnością promocyjną konkurencji. Zgodnie ze strategią utrzymania marż na produktach, spółka Belvédère nie zdecydowała się na udział w tak intensywnej polityce promocyjnej.
Tym niemniej, Grupa potwierdziła, że jej pozycja na krajowym rynku wódki jest solidna i odnotowała ilościowo 14% udział w rynku, przy czym udział jedynie marki Krupnik wyniósł 11% całego rynku (źródło: AC Nielsen).

Na Litwie
Obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 10,5 miliona euro, czyli w stosunku do wyniku za I półrocze 2013 r. wzrosły o 33,9%. Wzrost ten zawdzięcza się głównie dobrym wynikom głównych marek wódki oraz Brandy Renaissance.

W Stanach Zjednoczonych
Obroty netto (bez akcyzy) pozostają na stałym poziomie i w I półroczu 2014 r. wyniosły 9,2 miliona euro. Nie biorąc pod uwagę różnic kursowych, obroty netto wzrosły o +4,3%, w szczególności dzięki wdrożeniu strategii przeniesienia wódki Sobieski do segmentu Premium, co spowodowało wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim w I półroczu 2014 r. o 2% (źródło: NABCA).

W Hiszpanii
Obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wyniosły 5,7 miliona euro, czyli w stosunku do wyniku za I półrocze 2013 r. zmniejszyły się o 52,9%. Tak duży spadek tłumaczy się zakończeniem umowy o podwykonawstwo zawartej pomiędzy spółkami Pulco a Marie Brizard Espagne, w listopadzie 2013 r. Nie biorąc pod uwagę wpływu tego zdarzenia, obroty netto Grupy wzrosły w I półroczu 2014 r. o 16,3%, podczas gdy rynek skurczył się o -3,2% (źródło: AC Nielsen).

W Brazylii
Obroty netto (bez akcyzy) w I półroczu 2014 r. wzrosły do 3,1 miliona euro. Nie biorąc pod uwagę różnicy kursowych, wzrost sprzedaży wyniósł 9,6%.

Jean-Noël Reynaud, dyrektor generalny spółki Belvédère stwierdził: « Działalność spółki Belvédère w I półroczu 2014 r. uległa zmniejszeniu za sprawą trudnej sytuacji na rynku wina i alkoholi mocnych. Pomimo tego, spółka Belvédère dowiodła potencjału swych marek, które to umacniają udziały w rynku. Nasze wszystkie wysiłki są skierowane na dalszy rozwój Grupy ».Kolejny komunikat prasowy: wyniki za I półrocze 2014 r. – w środę, 15 października 2014 r., po zamknięciu rynków finansowych.

Informacja o Belvédère
Belvédère jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.
Spółka Belvédère jest notowana w dziale B na Euronext w Paryżu (FR0000060873- BVD)Kontakt:
Image Sept
Simon Zaks
szaks@image7.fr
tel: +33 (0) 1 53 70 74 63 68

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm