| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 3 | / | 2011 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2011-01-19 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TRAKCJA POLSKA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o zawarciu znaczących umów | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. (dalej: "Spółka") informuje, że w dniu 18 stycznia 2011 r. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: "PRKiI"),, podmiot zależny od Spółki zawarła trzy umowy ze spółką Thales Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej: "Podwykonawca").
Wartość Umowy:
Łączna wartość netto zawartych umów wyniosła 86.658.035 PLN.
Podwykonawca udzielił PRKiI 5% upustu od wartości wynagrodzenia.
Umową o najwyższej wartości była umowa, której wartość netto po upuście wyniosła: 33.688.235 PLN (dalej: "Umowa")
Podwykonawca udzielił PRKiI 5% upustu od wartości wynagrodzenia wynikającego z Umowy.
Przedmiot Umowy:
Na podstawie umowy z dnia 16 grudnia 2010 roku podpisanej z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie (dalej: "Zamawiający") w ramach zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Dębica – Sędziszów Małopolski w km 111,500 – 133,600 w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III" (raport bieżący nr 44/2010 z dnia 16 grudnia 2010 roku) Podwykonawca wykona odpowiednie roboty branżowe zlecone przez PRKiI (m.in. sterowanie ruchem kolejowym oraz opracowanie dokumentacji projektowej dla wewnętrznych urządzeń komputerowych srk wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami).
Termin Realizacji Umowy:
Podwykonawca zobowiązuje się do wykonania robót będących przedmiotem Umowy w terminie nie później niż do dnia 30.08.2013 roku.
Kary umowne:
1. Podwykonawca zapłaci PRKiI kary umowne, o ile takie kary naliczy i potrąci Zamawiający PRKiI z winy Podwykonawcy, w wysokości: 0,1% całkowitej ceny brutto wynikającej z niniejszej Umowy po udzielonym opuście za każdy dzień opóźnienia robót w poszczególnych fazach; 0,1% całkowitej ceny brutto wynikającej z niniejszej Umowy po udzielonym opuście za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w przystąpieniu przez Podwykonawcę do usunięcia wad/usterek/braków w okresie rękojmi lub terminu ich usunięcia. 0,1% całkowitej ceny brutto wynikającej z niniejszej Umowy po udzielonym opuście za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w uporządkowaniu terenu. 1% całkowitej ceny brutto wynikającej z niniejszej Umowy po udzielonym opuście za wpisanie nieprawdziwych informacji dot. uprawnień kierownika robót. 0,05% całkowitej ceny brutto wynikającej z niniejszej Umowy po udzielonym opuście za każdy dzień przekroczenia czasu wyznaczonych zamknięć torowych z przyczyn leżących po stronie Podwykonawcy.
2. W przypadku, gdy takie kwoty wynikają z winy Podwykonawcy, Podwykonawca pokryje również koszty: - opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po jego stronie, spowodowanych wydłużeniem czasu planowanego zamknięcia torów i nieplanowanym zajęciem torów podczas robót; - opóźnień pociągów, które powstaną w wyniku usterek w urządzeniach lub innych zdarzeń spowodowanych przez Podwykonawcę robót, - wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej, -użycia lokomotyw do przeciągania pociągów, -koszty rozkładu jazdy (konstrukcji zastępczego rozkładu jazdy) na zamknięciu torowym na podstawie faktury wystawionej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, zgodnie z liczbą pociągokilometrów dla których dokonana była korekta.
Koszty wynikające z tytułu opóźnień pociągów naliczane będą wg not przedłożonych przez przewoźników natomiast koszty wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej i użycia lokomotyw do przeciągania pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników.
3. Podwykonawca zapłaci PRKiI karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto Podwykonawcy (po udzielonym opuście) za odstąpienie od Umowy, z przyczyn leżących po stronie Podwykonawcy.
4. Podwykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu kar umownych do wysokości wynagrodzenia umownego brutto określonego w Umowie.
5. Kary umowne płatne są najpóźniej w terminie 3 dni od dnia wezwania przez PRKiI, na rachunek bankowy wskazany w dokumentach obciążeniowych.
6. W przypadku, gdy kary umowne nie pokryją szkody, PRKiI zastrzega sobie prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania uzupełniającego do wysokości faktycznie poniesionej szkody.
7. PRKiI zastrzega sobie prawo potrącenia odszkodowania m.in. w przypadku powstania należności z tytułu kar umownych, od każdej kwoty należnej lub przypadającej Podwykonawcy. W takim przypadku Podwykonawca upoważnia także PRKiI do zaspokojenia swoich roszczeń z zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
Pozostałe warunki nie odbiegają od standardów rynkowych stosowanych w umowach tego typu.
Kryterium uznania umów za znaczące jest fakt, iż ich łączna wartość przekroczyła 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
| |
|