pieniadz.pl

Trakcja Polska SA
Informacja o zawarciu znaczącej umowy

16-12-2010


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 44 / 2010
Data sporządzenia: 2010-12-16
Skrócona nazwa emitenta
TRAKCJA POLSKA S.A.
Temat
Informacja o zawarciu znaczącej umowy
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 16 grudnia 2010 r. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("PRKiI"), podmiot zależny od Spółki, jako Pełnomocnik konsorcjum w składzie:

1. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu – Pełnomocnik konsorcjum;
2. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie – Partner konsorcjum

(dalej, łącznie: "Wykonawca")


zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: "Zamawiający") umowę w ramach zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Dębica – Sędziszów Małopolski w km 111,500 – 133,600 w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III"; Przetarg 2.2 (dalej: "Umowa").


Wartość Umowy:

Łączna wartość netto Umowy: 387 459 300,00 PLN (słownie: trzysta osiemdziesiąt siedem milionów czterysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta złotych i 00/100)

Łączna wartość brutto Umowy: 409 169 400,00 PLN (słownie: czterysta dziewięć milionów sto sześćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta złotych i 00/100).

Wartość Umowy przypadająca PRKiI: około 80 %.


Przedmiot Umowy:

Na podstawie Umowy Wykonawca wykona prace branżowe związane z zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Dębica – Sędziszów Małopolski w km 111,500 – 133,600 w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III"; Przetarg 2.2

Termin Realizacji Umowy:

36 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (zgodnie z Umową), nie później niż do dnia 30.09.2013 r.


Okres rękojmi za wady:

1 rok

Odszkodowanie umowne:

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w następujących wypadkach i w następującej wysokości:

1. Za nieterminową realizację zamówienia, Zamawiający naliczać będzie kary umowne w wysokości 0,1% wartości Umownej brutto za każdy dzień zwłoki.
2. Za wpisanie nieprawdziwych informacji dotyczących uprawnień kadry kierowniczej Wykonawca zapłaci odszkodowanie umowne w wysokości 1 % całkowitej ceny brutto.
3. Za przekroczenie czasu wyznaczonych zamknięć torowych 0,05 % wartości Umownej brutto za każdy dzień przekroczenia w stosunku do obowiązującego szczegółowego harmonogramu zamknięć torowych.
4. Wykonawca pokryje również koszty:
- opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po jego stronie, spowodowanych wydłużeniem czasu planowego zamknięcia torów i nieplanowanym zajęciem torów podczas robót;
- opóźnień pociągów, które powstaną w wyniku usterek w urządzeniach lub innych zdarzeń spowodowanych przez Wykonawcę robót;
- wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej;
- użycia lokomotyw do przeciągania pociągów;
- koszty rozkładu jazdy (konstrukcji zastępczego rozkładu jazdy) na zamknięciu torowym na podstawie faktury wystawionej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, zgodnie z liczbą pociągokilometrów pociągów dla których dokonana była korekta.
Koszty wynikające z tytułu opóźnień pociągów naliczane będą wg not przedłożonych przez przewoźników natomiast koszty wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej i użycia lokomotyw do przeciągania pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników.
Obciążenie za korektę rozkładu jazdy będzie wystawiane każdorazowo w momencie zarządzenia zmian, niezależnie od tego czy Wykonawca przystąpił do pracy czy nie. Wyjątek mogą stanowić jedynie przypadki spowodowane sytuacją kryzysową.

5. Strony Umowy zastrzegły sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
6. Zapłata kar umownych i odszkodowań następować będzie w pierwszej kolejności poprzez potrącenie z wymagalnego wynagrodzenia Wykonawcy.
7. Maksymalna kwota odszkodowań umownych: 15 % wartości Umownej brutto.

Wartość części wyżej wskazanej Umowy, przypadająca PRKiI, przekracza 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A. w związku z tym stanowi znaczącą umowę w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt. 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr. 23 poz. 259 ze zm.).

Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm