| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 34 | / | 2010 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2010-11-03 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TRAKCJA POLSKA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o zawarciu znaczącej umowy | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 2 listopada 2010 r. Spółka, jako Pełnomocnik konsorcjum w składzie:
1. Trakcja Polska S.A. z siedzibą w Warszawie – Pełnomocnik konsorcjum;
2. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie – Partner konsorcjum,
(dalej, łącznie: "Wykonawca")
zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji (dalej: "Zamawiający"): Umowę w ramach zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Podłęże – Bochnia w km 16,000 – 39,000 w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III". (dalej: "Umowa").
Wartość Umowy:
Łączna wartość netto Umowy: 588.694.569,27 PLN (słownie: pięćset osiemdziesiąt osiem milionów sześćset dziewięćdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt dziewięć 27/100 złotych);
Łączna wartość brutto Umowy: 718.207.374,51 PLN (słownie: siedemset osiemnaście milionów dwieście siedem tysięcy trzysta siedemdziesiąt cztery 51/100 złotych).
Przedmiot Umowy:
Na podstawie Umowy Wykonawca wykona prace branżowe związane z zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Podłęże – Bochnia w km 16,000 – 39,000 w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III".
Termin Realizacji Umowy:
40 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (zgodnie z Umową), nie później niż do dnia 31.01.2014 r .
Okres rękojmi za wady:
1 rok
Odszkodowanie umowne:
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w następujących wypadkach i w następującej wysokości:
1. Za nieterminową realizację zamówienia, Zamawiający naliczać będzie kary umowne w wysokości 0,1% wartości Umownej brutto za każdy dzień zwłoki.
2. Za wpisanie nieprawdziwych informacji dotyczących uprawnień kadry kierowniczej Wykonawca zapłaci odszkodowanie umowne w wysokości 1 % całkowitej ceny brutto.
3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w wysokości 0,05 % wartości Umownej brutto za każdy dzień, za przekroczenie czasu zamknięć torowych – w stosunku do obowiązującego Szczegółowego Harmonogramu zamknięć torowych.
Wykonawca pokryje również koszty:
- opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, spowodowanych wydłużeniem czasu planowanego zamknięcia torów i nieplanowanym zajęciem torów podczas robót;
- opóźnień pociągów, które powstaną w wyniku usterek w urządzeniach lub innych zdarzeń spowodowanych przez Wykonawcę robót;
- wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej;
- użycia lokomotyw do przeciągania pociągów;
- koszty rozkładu jazdy (konstrukcji zastępczego rozkładu jazdy ) na zamknięciu torowym na podstawie faktury wystawionej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, zgodnie z liczbą pociągokilometrów pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników.
Koszty wynikające z tytuły opóźnień pociągów naliczane będą wg. not przedłożonych przez przewoźników natomiast koszty wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej i użycia lokomotyw do przeciągania pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników.
Obciążanie za korektę rozkładu jazdy będzie wystawiane każdorazowo w momencie zarządzenia zmian, niezależnie od tego czy Wykonawca przystąpił do pracy czy nie. Wyjątek mogą stanowić jedynie przypadki spowodowane sytuacją kryzysową.
4. Maksymalna kwota odszkodowań umownych: 15 % wartości Umownej brutto.
5. Strony Umowy zastrzegły sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiści poniesionej szkody.
6. Zapłata kar umownych i odszkodowań następować będzie w pierwszej kolejności poprzez potrącenie z wymagalnego wynagrodzenia Wykonawcy.
Wartość przypadająca Trakcji Polskiej S.A wyżej wskazanej Umowy przekracza 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A. w związku z tym stanowią znaczącą umowę w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt. 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr. 23 poz. 259 ze zm.).
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
| |
|