| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 43 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-07-31 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TRAKCJA POLSKA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie umowy | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d spóÅ‚ki Trakcja Polska S.A. ("SpóÅ‚ka") informuje, że w dniu 30 lipca 2008 roku SpóÅ‚ka zawarÅ‚a z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ("ZamawiajÄ…cy") umowÄ™ nr B/02/05d/020/00/5555/08 na wykonanie "Modernizacji sieci trakcyjnej na szlaku Grodzisk Mazowiecki – Korytów w torze nr 1 i 2 w km 5,000-9,854 oraz na szlaku Korytów – Szeligi w torze nr 1 w km 18.097 – 20,600 i torze nr 2 w km 18,097 – 19,834" realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja linii kolejowej Nr 4-E65 odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) ("Kontrakt").
Wartość kontraktu netto: 8.967.933, 00 PLN;
Wartość kontraktu brutto: 10 940 878,26 PLN;
Termin zakoÅ„czenia robót: 14 listopada 2008 r.
Okres gwarancji: 3 lata (chyba, że na urządzenia i materiały producent udziela dłuższej gwarancji).
Okres rękojmi: rok dłużej od okresu gwarancji.
Kary umowne za opóźnienie:
1) SpóÅ‚ka zapÅ‚aci zamawiajÄ…cemu kary umowne:
• w wysokoÅ›ci 0,05 % wartoÅ›ci przedmiotu umowy za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki w przekazaniu go ZamawiajÄ…cemu;
• w wysokoÅ›ci 0,05 % wartoÅ›ci przedmiotu umowy za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki po upÅ‚ywie terminu usuniÄ™cia wad;
• w wysokoÅ›ci 10% wartoÅ›ci przedmiotu umownego w razie odstÄ…pienia od realizacji umowy wskutek okolicznoÅ›ci, za które odpowiada SpóÅ‚ka.
2) ZamawiajÄ…cy zapÅ‚aci SpóÅ‚ce kary umowne:
• w wysokoÅ›ci 0,05% wartoÅ›ci robót realizowanych ze zwÅ‚okÄ™ za każdy dzieÅ„ opóźnienia w przekazaniu terenu budowy,
• w wysokoÅ›ci 0,05% wartoÅ›ci robót podlegajÄ…cych odbiorowi za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki w dokonaniu odbioru przedmiotu umowy lub jego części.
Stronie, która nie wykonaÅ‚a swojego obowiÄ…zku umownego w ustalonym terminie strona druga ustala dodatkowy termin wykonania. W razie niewykonania tego obowiÄ…zku w dodatkowym terminie wysokość kar umownych zwiÄ™ksza siÄ™ o 50 %. Strony zastrzegajÄ… sobie prawo do odszkodowania uzupeÅ‚niajÄ…cego, przenoszÄ…cego wysokość kar umownych do wysokoÅ›ci rzeczywiÅ›cie poniesionej szkody.
Celem niniejszej inwestycji jest przebudowa sieci trakcyjnej dostosowanej do jazdy z prÄ™dkoÅ›ciÄ… ponad 250 km/h, a przyszÅ‚oÅ›ci do wykorzystania ich dla podwieszenia sieci jezdnej przystosowanej do jazdy z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 350 km/h. Jest to pierwszy krok zmierzajÄ…cy do przystosowania infrastruktury kolejowej do wdrożenia kolei dużych prÄ™dkoÅ›ci. Uznajemy zatem, że niniejsza informacja mogÅ‚aby w istotny sposób wpÅ‚ynąć na cenÄ™ lub wartość instrumentów finansowych emitenta.
| |
|