| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 16 | / | 2012 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2012-04-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| WAWEL SA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Powołanie Prezesa Zarządu oraz członków Rady Nadzorczej | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Wawel S.A. podaje do wiadomości następujące informacje:
I. W dniu 24.04.2012 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Wawel S.A. dokonało wyboru Pana Dariusza Orłowskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Wawel S.A.
Dariusz Orłowski jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wydziału Organizacji i Zarządzania, którą ukończył w 1995 roku. W 1994 roku podjął pracę w PKO BP Oddział Regionalny Kraków w Zespole ds. Kredytów Trudnych. W latach 1995 - 1998 zatrudniony w F.H. "KrakChemia" S.A. zajmował stanowiska od specjalisty ds. finansów poprzez kierownika działu finansów, zastępcę głównego księgowego, dyrektora finansowego, dyrektora generalnego. Jednocześnie w latach 1995 - 1997 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu firmy leasingowej zależnej od F.H. "KrakChemia" S.A. Następnie zatrudniony był w firmie Gellwe na stanowisku dyrektora finansowego. Od dnia 01.07.1999 r. zatrudniony w Wawel S.A. na stanowisku Dyrektora ds. Finansowych. W dniu 15.07.1999 r. został powołany decyzją Rady Nadzorczej Wawel S.A. na stanowisko Członka Zarządu - Dyrektora ds. Finansowych. W dniu 27.07.2000 r. Rada Nadzorcza zatwierdziła zmiany w strukturze organizacyjnej Spółki w wyniku których objął funkcję Członka Zarządu Dyrektora ds. Operacyjnych. Od 9 lutego 2001 roku, po decyzji podjętej przez NWZA pełni funkcję Prezesa Zarządu w Wawel S.A. Od września 2007 r. jest członkiem Rady Nadzorczej Publicznej Spółki akcyjnej "Łasoszci" z siedzibą w Iwano-Frankowsku (Ukraina).
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Dariusz Orłowski nie figuruje w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
II. W dniu 24.04.2012 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Wawel S.A. dokonało wyboru Rady Nadzorczej Spółki, w której skład weszli:
1. Hermann Opferkuch
Ukończył studia ekonomiczne w Heilbronn uzyskując dyplom z zarządzania w 1984 r. Do roku 1990 pracował w fabryce cukierniczej należącej do rodziny. W tym samym czasie odbył praktyki w instytucjach finansowych i innych fabrykach cukierniczych. W 1990 r. po śmierci swojego ojca przejął zarządzanie grupą. Obecnie w skład grupy spółek, w których jednym z gł. udziałowców jest Pan H. Opferkuch wchodzą firmy zajmujące się produkcją i sprzedażą wyrobów cukierniczych oraz handlem i przetwórstwem ziarna kakaowego (w tym Hosta International AG z siedzibą w Münchenstein, Szwajcaria), przy czym działalność ww. spółek nie jest konkurencyjna wobec Wawel S.A.
Od czerwca 2002 r. – Członek Rady Nadzorczej Wawel S.A.; od października 2009 r. – Przewodniczący Rady Nadzorczej Wawel S.A.
Od września 2007 r. - Przewodniczący Rady Nadzorczej Publicznej Spółki akcyjnej "Łasoszci" z siedzibą w Iwano-Frankowsku (Ukraina).
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Hermann Opferkuch nie figuruje w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
2. Nicole Richter
Posiada wykształcenie średnie. Obecnie jest asystentem Zarządu Spółki Hosta International AG z siedzibą w Münchenstein, to jest spółki należącej do grupy, w której jednym z głównych udziałowców jest Pan Hermann Opferkuch. Wcześniej pracowała w firmach handlowych.
Od czerwca 2003 r. do listopada 2003 r. i następnie od listopada 2006 r. – Członek Rady Nadzorczej Wawel S.A.
Od września 2007 r. - Członek Rady Nadzorczej Publicznej Spółki akcyjnej "Łasoszci" z siedzibą w Iwano-Frankowsku (Ukraina).
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pani Nicole Richter nie figuruje w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
3. Christoph Köhnlein
Ukończył studia zarządzanie w biznesie w Fachhochschule für Finanzen. Do roku 1982 pracował w państwowej administracji finansowej Baden-Württemberg. W 1982 r. rozpoczął własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa podatkowego. W 1988 r. został audytorem i do dnia dzisiejszego prowadzi własną działalność w tym zakresie.
Od września 2009 r. – Członek Rady Nadzorczej Wawel S.A., Przewodniczący Komitetu Audytu.
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Christoph Köhnlein nie figuruje w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
4. Paweł Bałaga
Mgr inż. mechanik, ukończył Politechnikę Krakowską. W latach 1988 - 1997 pracował w Wawel S.A. jako specjalista ds. Inwestycji. W latach 1997 - 1998 pracował w Ahold Polska Sp. z o.o. jako Project Manager. Od grudnia 1998 r. do połowy 2007 r. pracował w Hyva Polska Sp. z o.o., gdzie pełni funkcję Dyrektora ds. zakupów i logistyki. Od 1999 r. do 2012 r. członek Rady Nadzorczej Wawel S.A., pełniący funkcję Sekretarza Rady Nadzorczej, przy czym w okresie od lipca 2000 r. do czerwca 2002 r. pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Paweł Bałaga nie figuruję w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
5. Eugeniusz Małek
Uzyskał absolutorium na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w 1982 roku. W latach 1986 do 1996 zatrudniony w Wawel S.A., przy czym od 1990 do 1996 r. pracował na stanowisku Kierownika Zaopatrzenia Technicznego. W okresie od 1999 r. do października 2006 r. zatrudniony w Wawel S.A. na stanowisku Kierownika Działu Zakupów, a od 01.11.2006 r. zatrudniony na stanowisku Szefa Biura Rozwoju. W latach 1992 - 1994 był przewodniczącym RN pierwszej kadencji. Od 1997 do 2012 roku członek Rady Nadzorczej, przy czym w okresie od czerwca 1999 r. do czerwca 2009 r. pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Od października 2010 r. jest członkiem Rady Nadzorczej Publicznej Spółki akcyjnej "Łasoszci" z siedzibą w Iwano-Frankowsku (Ukraina).
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Eugeniusz Małek nie figuruję w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
6. Paweł Tomasz Brukszo
Doświadczenie zawodowe:
Od czerwca 2010: Członek Rady Nadzorczej Mennica Polska S.A.
Od czerwca 2009: Członek Rady Nadzorczej Wawel S.A., członek Komitetu Audytu.
Od czerwca 2008: Wice-Przewodniczący Rady Nadzorczej Unimor S.A.
Od sierpnia 2007: Prezes Zarządu Unitra S.A.
Od czerwca 2006: Członek Rady Nadzorczej Diora Świdnica Sp. z o.o.
Lipiec 2009 – październik 2011: Członek Rady Nadzorczej Magellan S.A., członek Komitetu
Audytu
Marzec 2006 - marzec 2010: Członek, od czerwca 2006 Przewodniczący, a od maja 2009
Wice-Przewodniczący Rady Nadzorczej WSiP S.A., Przewodniczący Komitetu ds.
Wynagrodzeń.
Czerwiec 2006 – październik 2011: Członek Rady Nadzorczej Calisia Sp. z o.o.
Marzec 2006 - sierpień 2006: Prokurent w Unitra S.A. i Prezes Zarządu spółki zależnej Alfa Trading.
Listopad 2005 – marzec 2007: Przewodniczący Rady Nadzorczej Frampol AgmbH we Frankfurcie.
Czerwiec 2005 – marzec 2006: Prezes Zarządu Calisia Sp. z o.o.
Październik 2004 – czerwiec 2005: Wice-Prezes Zarządu Calisia Sp. z o.o.
2003 – czerwiec 2005: Dyrektor w KPMG Polska.
1993 – 2003: Motorola Polska, praca na stanowiskach kierowniczych od Dyrektora
Marketingu i Sprzedaży do Dyrektora Regionalnego na Europę Centralną i Bałkany.
1988 – 1993: Korea Trade Promotion Corporation (KOTRA), Kierownik ds. badania rynku.
1987 – 1988: LIM (LOT – Ilbau – Marriott) j.v. – Asystent Zarządu.
Edukacja:
1987: SGPiS, Wydział Handlu Zagranicznego, Magister ekonomii
1984: Gerge Mason University, Fairfax, Virginia, USA. Licencjat w ekonomii.
1982: Northwood High School, Silver Spring, Maryland, USA. Matura z wyróżnieniem.
Ukończonych wiele szkoleń menadżerskich na Motorola University w Schaumburg, Illinois oraz Management Centre Europe (Bruksela i Londyn). Laureat międzynarodowych konkursów prawniczych: Profesor Telders Moot Court Competition Rene Cassin w Strassbourgu.
Języki obce: Angielski, francuski, rosyjski.
Nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Wawel S.A., nie uczestniczy w konkurencyjnej spółce jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej bądź jako członek organu spółki kapitałowej ani w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Paweł Tomasz Brukszo nie figuruję w Polskim Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS. | |
|