| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 7 | / | 2008 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2008-01-21 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| WIELTON S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja na temat zasad ładu korporacyjnego, które nie są stosowane przez Wielton S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W związku z wejściem w życie w dniu 1 stycznia 2008 roku Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW w Warszawie, wprowadzonych na podstawie Uchwały 12/1170/2007 Rady Giełdy z dnia 4 lipca 2007 r., Zarząd Wielton S.A. z siedzibą w Wieluniu informuje, że na dzień przekazania niniejszego raportu nie stosuje w sposób trwały następujących zasad :
Część II Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW - DOBRE PRAKTYKI REALIZOWANE PRZEZ ZARZĄDY SPÓŁEK GIEŁDOWYCH
Zasada nr II.1.: "Spółka prowadzi korporacyjną stronę internetową i zamieszcza na niej:.."
ppkt 7) stanowi, że "pytania akcjonariuszy dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, zadawane przed i w trakcie walnego zgromadzenia, wraz z odpowiedziami na zadawane pytania."
Zasada nie jest i nie będzie stosowana. W Spółce nie jest prowadzony szczegółowy zapis (pisemny, czy elektroniczny) przebiegu obrad Walnych Zgromadzeń – źródłem takich informacji może być protokół notarialny z obrad WZ, ale nie zawiera on wszystkich wypowiedzi, pytań i odpowiedzi, które mają miejsce w toku obrad Walnego Zgromadzenia. O umieszczeniu poszczególnych kwestii w protokołach Walnego Zgromadzenia decyduje Przewodniczący WZ, kierując się przepisami prawa, wagą danej sprawy oraz uzasadnionymi żądaniami akcjonariuszy. Uczestnicy Walnego Zgromadzenia, zgodnie z przepisami Kodeksu Spółek Handlowych oraz Regulaminu WZ, mają prawo składać oświadczenia na piśmie, które są załączane do protokołów. Zarząd Spółki uznaje, że takie zasady zapewniają zarówno transparentność obrad Walnych Zgromadzeń, jak i zabezpieczają Spółkę przed ewentualnymi roszczeniami akcjonariuszy, którzy mogą nie życzyć sobie upubliczniania swojego wizerunku i wypowiedzi.
ppkt 11) stanowi, iż na korporacyjnej stronie internetowej spółki zamieszczane są "informacje o powiązaniach członka rady nadzorczej z akcjonariuszem dysponującym akcjami reprezentującymi nie mniej niż 5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu."
Spółka dysponuje informacjami, o których mowa powyżej, ale nie przekazuje ich do publicznej wiadomości. Zarząd Spółki stoi na stanowisku, iż upublicznianie tych informacji może spowodować naruszenie konstytucyjnych praw tych osób do ochrony informacji o ich życiu osobistym.
Część III Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW - DOBRE PRAKTYKI STOSOWANE PRZEZ CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH
Zasada nr III.7.: "W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu……"
W chwili obecnej powyższy wymóg nie jest spełniony – akcjonariusze Spółki nie przewidzieli w uchwalonym przez nich Statucie istnienia komitetów Rady Nadzorczej. Obecni członkowie Rady Nadzorczej, w tym dwóch członków niezależnych, podejmujący decyzje kolegialnie posiadają wysokie kwalifikacje w zakresie finansów, pozwalające na wykonywanie zadań komitetu audytu. Nie jest wykluczone, iż - w przypadku zwiększenia się liczby członków Rady Nadzorczej bądź też ich zmiany - w przyszłości zostanie powołany komitet audytu (decyzja w tej sprawie należy do akcjonariuszy).
Zasada nr III.8.: "W zakresie zadań i funkcjonowania komitetów działających w radzie nadzorczej powinien być stosowany załącznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych (...)."
Z uwagi na brak w Spółce wydzielonych komitetów Rady Nadzorczej, w tym komitetu audytu, nie ma możliwości przestrzegania powyższej zasady, co ulegnie zmianie w przypadku ewentualnego powołania w przyszłości komitetu audytu.
| |
|