| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 47 | / | 2013 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2013-12-10 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| WIKANA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie umowy znaczącej przez spółkę zależną Emitenta, przekroczenie łącznej wartości umów zawartych z "ST INVEST" Z. Tarłowski, K. Szczech s.c. kryterium 10% kapitałów własnych Emitenta | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd WIKANA S.A. (Emitent), informuje, iż w dniu 10 grudnia 2013 r. spółka zależna Emitenta, WIKANA Nieruchomości Sp. z o. o. 04 OSIEDLE Spółka Komandytowo - Akcyjna (Zamawiający) podpisała ze spółką "ST INVEST" Zbigniew Tarłowski, Karol Szczech s.c. (Wykonawca, ST INVEST) umowę o wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji kolejnego, VI etapu projektu pod nazwą Świerkowa Aleja w Zamościu (Umowa). W związku z zawarciem ww. Umowy łączna wartość kontraktów zawartych pomiędzy spółkami z Grupy Kapitałowej WIKANA a ST INVEST i realizowanych w okresie ostatnich 12 miesięcy wyniosła 12.857,72 tys. zł netto. Przedmiotem Umowy jest kompleksowe wykonanie robót budowlanych polegających na: wybudowaniu budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami oraz z przyłączem wodociągowym, kanalizacji sanitarnej, deszczowej, gazowym, drogami wewnętrznymi, parkingiem, oświetleniem terenu, osłoną śmietnikową, zjazdami z ulicy, na działce nr ewidencyjny 14/16 oraz drogą lokalną na działkach nr ewidencyjny 28, 14/15, 9/1 ze zjazdem na działki nr ewidencyjny 14/9, 14/10 przy ul. Młyńskiej w Zamościu, łącznie z uzyskaniem bezwarunkowego pozwolenia na użytkowania, a realizowanych wg projektu budowlanego zatwierdzonego prawomocną decyzją pozwolenia na budowę NR 306/2012 znak AB-OZ.6740.1.260.2012.MS z dnia 12.09.2012 r.
W Umowie wskazano terminy rozpoczęcia i zakończenia robót w zakresie wskazanym poniżej: - rozpoczęcie robót określono na dzień 12 grudnia 2013 r. - zakończenie robót na dzień 29 listopada 2014 r.
W przypadkach opisanych w Umowie, m.in. w sytuacji działania siły wyższej lub sił natury, których Wykonawca nie mógł przewidzieć lub przeciwdziałać, a które powodują konieczność wstrzymania lub istotnego ograniczenia robót przez okres dłuższy niż 5 dni, możliwa jest zmiana terminu zakończenia robót, pod warunkiem wcześniejszego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o zaistniałej sytuacji.
Wartość przedmiotu Umowy wynosi 6 650 000,00 zł netto (Wynagrodzenie). Rozliczenie częściowe między stronami następować będzie z uwzględnieniem zasad uruchamiania środków zgromadzonych na powierniczym otwartym rachunku mieszkaniowym prowadzonym zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 16 września 2011 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego (Dz. U. z 2011 Nr 232 poz. 1377), po dokonaniu zgodności oceny stanu zaawansowania inwestycji w stosunku do harmonogramu realizacji Umowy, zbieżnego z harmonogramem realizacji zadania inwestycyjnego z umowy deweloperskiej. Rozliczenie realizowane będzie na podstawie faktur wystawianych po ustaleniu stopnia zaawansowania robót i spełnieniu ustalonych w umowie warunków w zakresie rozliczenia tempa robót i stanu zobowiązań wobec podwykonawców. Suma faktur częściowych nie może być wyższa niż 90% Wynagrodzenia. Końcowe rozliczenie nastąpi fakturą końcową wystawioną w oparciu o protokół końcowego odbioru robót i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.
W Umowie zawarto postanowienia dotyczące kar umownych, zgodnie z którymi: - Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary m.in. z tytułu zwłoki w zakończeniu przedmiotu Umowy oraz z tytułu zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi lub/i gwarancji; - Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę w przypadku opóźnienia odbioru końcowego przedmiotu Umowy; - w przypadku odstąpienia od Umowy przez jedną ze stron, strona która dała podstawę do odstąpienia od Umowy zapłaci drugiej stronie (stronie odstępującej) karę umowną w wysokości 5% Wynagrodzenia; - za każdy dzień zwłoki w płatności faktur przekraczający określony w Umowie termin zapłaty za wykonane roboty, Wykonawca ma prawo dochodzić od Zamawiającego odsetki w ustawowej wysokości oraz ma prawo wstrzymać wykonywanie robót do czasu uregulowania przez Zamawiającego zaległych płatności.
Kary umowne mogą być naliczane z różnych tytułów łącznie, o ile spełnione zostały w tym zakresie przesłanki ich naliczania. Zgodnie z postanowieniami Umowy, kary umowne ze wszystkich tytułów nie mogą przekraczać 10% Wynagrodzenia. Na wykonane prace, Wykonawca udzielił gwarancji na okres 36 miesięcy licząc od dnia podpisania końcowego, bezusterkowego protokołu obioru przedmiotu Umowy. Na zainstalowane urządzenia i wyposażenie budynku Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji odpowiadającej gwarancji udzielonej przez producenta, jednakże nie krótszej niż 24 miesiące.
Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków standardowych dla tego typu umów.
Kryterium uznania łącznej wartości umów zawartych z ST INVEST za znaczącą jest wartość 10% kapitałów własnych Emitenta.
Szczegółowa podstawa prawna: § 5 ust 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych […] | |
|