| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 36 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-06-01 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| IGROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognozy finansowe na 2008 i 2009 rok | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z §5 ust. 1 pkt 25) RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, ZarzÄ…d Internet Group S.A. informuje, o prognozach finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Internet Group na lata 2008 i 2009.
Poniższe zestawienie zawiera prognozÄ™ wyników finansowych za lata obrotowe 2008 i 2009 Grupy KapitaÅ‚owej Internet Group S.A., sporzÄ…dzone przy zaÅ‚ożeniu, że nowa emisja akcji ma miejsce w czerwcu 2008 roku.
2008 2009 (w tys. złotych) (w tys. złotych) Przychody 416 124 461 000 Wynik na działalności operacyjnej (EBIT) 24 341 46 614 Zysk brutto 17 525 42 378 Zysk netto 14 107 34 114 Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 13 198 33 346
Przedstawione prognozy skonsolidowanych wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Internet Group S.A., zostaÅ‚y przygotowane zgodnie z zasadami rachunkowoÅ›ci obowiÄ…zujÄ…cymi w Grupie Emitenta, opartymi na MiÄ™dzynarodowych Standardach RachunkowoÅ›ci oraz MiÄ™dzynarodowych Standardach SprawozdawczoÅ›ci Finansowej.
ZaÅ‚ożenia do prognozy wyników finansowych niezależne od Emitenta: - Wskaźniki wzrostu PKB i inflacji utrzymywać siÄ™ bÄ™dÄ… na poziomie zbliżonym do wartoÅ›ci notowanych w 2007 roku. - Tempo wzrostu rynku reklamy wyższe niż tempo wzrostu PKB, tj. na poziomie 11% w 2008 i 8% w 2009 roku. - Wzrost rynku reklamy prasowej, radiowej i internetowej w ciÄ…gu 2008 i 2009 roku w Polsce wyniesie odpowiednio w tys. zÅ‚:
Internet 2008 2009 Rynek 446 400 580 400 Wzrost % 35% 30%
Prasa 2008 2009 Rynek 2 256 800 2 358 400 Wzrost % 5,5% 4,5%
Radio 2008 2009 Rynek 555 900 592 000 Wzrost % 8,5% 6,5%
• wzrost rynku call center wyniesie odpowiednio w tys. zÅ‚:
Call Center 2008 2009 Rynek 507 600 579 600 Wzrost % 16,5% 14%
• ZaÅ‚ożono nastÄ™pujÄ…ce Å›rednie kursy walut obcych w 2008 i 2009 roku: 2,4 zÅ‚otego za 1 USD, 3,6 zÅ‚otego za 1 EUR oraz 4,9 zÅ‚otego za 1 GBP. • Åšrednie kursy WIBOR 1m i WIBOR 3m w 2008 i 2009 roku wyniosÄ… odpowiednio 6,1% i 6,3%. • Otoczenie prawne i podatkowe nie ulegnie istotnym zmianom w stosunku do stanu obecnego.
ZaÅ‚ożenia do prognozy wyników finansowych zależne od Emitenta 1. ZaÅ‚ożenia operacyjne 1. 1. Platforma Mediowa Dla polskiego rynku poÅ›rednictwa i sprzedaży reklamy zaÅ‚ożono nastÄ™pujÄ…ce wartoÅ›ci udziaÅ‚ów w rynku: UdziaÅ‚ w rynku 2007 2008 2009 Reklama radiowa 12% 11% 5% Reklama prasowa 4% 4% 3% Reklama internetowa 20% 21% 14% * udziaÅ‚y w rynku ustalono, jako stosunek przychodów z poÅ›rednictwa w sprzedaży danego medium do wartoÅ›ci caÅ‚ego rynku
W 2008 roku zaÅ‚ożono bardzo zbliżony poziom udziaÅ‚ów w rynku jak w roku 2007. Tym samym wzrost przychodów jest efektem rosnÄ…cego rynku reklamy. W 2009 roku zaÅ‚ożono utratÄ™ udziaÅ‚ów rynkowych zwiÄ…zanych ze strategicznym przesuniÄ™ciem w kierunku sprzedaży innowacyjnych produktów generujÄ…cych wyższy poziom marży. Poniżej przedstawiono zakÅ‚adane poziomy marży bezpoÅ›redniej w kolejnych latach realizowane na poÅ›rednictwie w zakupie powierzchni reklamowej i jej odsprzedaży domom mediowym i agencjom reklamowym na rynku krajowym:
Marża brokerska w kraju – zmiana rok do roku – wzrost marży w p.p. 2008 2009 CR Media Consulting S.A. – Radio 0 p.p. + 2 p.p. CR Media Consulting S.A. – Prasa 0 p.p. 0 p.p. CR Media Consulting S.A. – Internet - 5 p.p. + 5 p.p.
Spadek marży z dziaÅ‚alnoÅ›ci brokerskiej na Internecie w 2008 roku wynika z rosnÄ…cej konkurencji na tym rynku. Przewidywany powrót do wysokich poziomów marży w 2009 roku zwiÄ…zany jest z przesuniÄ™ciem ku innowacyjnym, a tym samym wyżej marżowym produktom, takim jak radio internetowe, e-wydania, POS TV czy reklama na urzÄ…dzeniach mobilnych oraz stworzeniu nowej oferty produktowej skierowanej do klientów bezpoÅ›rednich opartej na mechanizmach rozliczania za efekt. Może siÄ™ to wiÄ…zać jednak z przejÅ›ciowym spadkiem przychodów i udziaÅ‚ów w rynku w 2009 roku.
Dla dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z reprezentowaniem witryn i wydawców zaÅ‚ożono wzrost przychodów i utrzymanie marży na podobnym poziomie jak w roku 2007.
Marża na sprzedaż powierzchni reklamowej reprezentowanych podmiotów w kraju – zmiana rok do roku – wzrost marży w p.p. 2008 2009 Ad.net S.A. – Internet + 2 p.p. + 1 p.p. Ad.meritum Sp. z o.o. – Prasa 0 p.p - 2 p.p
Dla dziaÅ‚alnoÅ›ci zagranicznej sieci Ad.net zaÅ‚ożono staÅ‚e marże w okresie prognozy – marże te sÄ… podobne do marży realizowanych w kraju. Dla dziaÅ‚alnoÅ›ci generujÄ…cych przychody w 2007 roku zaÅ‚ożono marże na takim samym poziomie jak w 2007 roku przez okres prognozy. Planowany wzrost przychodów w zwiÄ…zku z ekspansjÄ… zagranicznÄ… wynosi odpowiednio - 174% i 40% w 2008 i 2009 roku.
1.2 Platforma Biznesowa
Najistotniejsze projekty objÄ™te prognozÄ… w ramach tego obszaru to dynamiczny rozwój Halonetu, stworzenie portalu Business Connect, tj. nowego internetowego kanaÅ‚u dystrybucji dla obecnych usÅ‚ug oraz rozpoczÄ™cie dziaÅ‚alnoÅ›ci MVNE: Halonet: - ZaÅ‚ożono w latach 2008 i 2009 przyrost klientów biznesowych abonamentowych o okoÅ‚o 1000 na każdy rok (umowy terminowe nie krótsze niż na 12 miesiÄ™cy). - ZaÅ‚ożono przyrost liczby klientów biznesowych (nie abonamentowych) o okoÅ‚o 300 zarówno w 2008 roku jak i 2009 roku. - ZaÅ‚ożono na rok 2008 przyrost liczby klientów indywidualnych do 35-38 tysiÄ™cy w 2008roku i 45-50 tysiÄ™cy w 2009 roku. - ZaÅ‚ożono miesiÄ™czny przychód na klienta na poziomie 150-155 zÅ‚otych dla klienta biznesowego i 11,50-12,00 zÅ‚otych dla klienta indywidualnego. - ZaÅ‚ożono dodatkowe przychody z reklam, sprzedaży doÅ‚adowaÅ„ prepaid dla telefonów komórkowych, przychody z smsów oraz innych dziaÅ‚aÅ„ z wykorzystaniem synergii w Grupie KapitaÅ‚owej. - W celu zwiÄ™kszenia iloÅ›ci klientów biznesowych zaÅ‚ożono rozwiniÄ™cie sieci sprzedaży bezpoÅ›redniej. - W celu zwiÄ™kszenia ogólnej bazy klientów zaÅ‚ożono rozwój na rynkach wschodnich. - W celu zwiÄ™kszenia liczby Klientów indywidualnych do poÅ‚owy 2008 roku zostanie wdrożony jeden z najnowoczeÅ›niejszych komunikatorów na rynku. Business Connect: BC to zintegrowany system sprzedaży i wsparcia dla maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw. W jego ramach dostÄ™pna jest szeroka gama innowacyjnych produktów, m.in. z zakresu wirtualizacji procesów biznesowych jak i usÅ‚ug wspierajÄ…cych umożliwiajÄ…cych prowadzenie przedsiÄ™biorstwa. Rynek docelowy dla BC to gÅ‚ównie SME, jakkolwiek część usÅ‚ug bÄ™dzie także oferowana dla klientów korporacyjnych. - ZaÅ‚ożono uruchomienie usÅ‚ug w maju 2008 roku. - W 2009 roku zaÅ‚ożono dalszy rozwój portalu i wprowadzenie nowych usÅ‚ug i innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„, m.in.: o MobileDesk – zintegrowany system pracy zdalnej, z którego klient (przedsiÄ™biorca) może korzystać z dowolnego miejsca z dostÄ™pem do sieci Internet. Mobil Desk to także system pracy grupowej obsÅ‚ugujÄ…cy m.in. wersjonowanie dokumentów. o eNegocjacje – system transakcyjny umożliwiajÄ…cy automatyzacjÄ™ procesów zakowych poprzez przeniesienie caÅ‚oÅ›ci procedury do aplikacji webowej. eNegocjacje to także dostÄ™p do baz dostawców i efektywniejszego wykorzystania efektu konkurencji. - W 2008 roku zaÅ‚ożono stratÄ™ wynikajÄ…cÄ… z poniesionych nakÅ‚adów inwestycyjnych i reklamowych. - ZaÅ‚ożono liczbÄ™ sprzedanych usÅ‚ug w miesiÄ…cu na 6 500 na koniec 2008 roku oraz 15 000 usÅ‚ug na koniec 2009 roku z zaÅ‚ożeniem, że jeden użytkownik może nabyć wiÄ™cej niż jednÄ… usÅ‚ugÄ™. - ZaÅ‚ożono Å›redni wpÅ‚yw miesiÄ™czny ze sprzedaży jednostkowej usÅ‚ugi abonamentowej na okoÅ‚o 28 zÅ‚otych netto dla roku 2008 i 45 zÅ‚otych netto w roku 2009. MVNE: - Ze wzglÄ™du na poczÄ…tkowÄ… fazÄ™ projektu i brak możliwoÅ›ci wiarygodnego prognozowania nie zaÅ‚ożono przychodów w prognozowanym okresie. - Zarówno w 2008 roku jak i w 2009 roku zaÅ‚ożono straty operacyjne na projekcie zwiÄ…zane z kosztami inwestycyjnymi i reklamowymi. - ZaÅ‚ożono koszty reklamy i promocji na poziomie 1,4 mln zÅ‚otych w 2008 roku oraz 3,4 mln zÅ‚otych w 2009 roku. Inne usÅ‚ugi: - ZaÅ‚ożono kontynuacjÄ™ pozostaÅ‚ych linii biznesowych zwiÄ…zanych z usÅ‚ugami szkoleniowymi, telekomunikacyjnymi i IT. - ZaÅ‚ożono uruchomienie nowego medium mobilnego - usÅ‚ugi IMapa (sprzedaż obiektów na mapie Web i sprzedaż aplikacji na telefon komórkowy). - Na pozostaÅ‚ych usÅ‚ugach zaÅ‚ożono wzrost przychodów o 27% w 2008 i 46% w 2009 roku przy procentowych marżach spadajÄ…cych (np. ISDN, dziaÅ‚alność szkoleniowa) lub rosnÄ…cych (np. terminacja).
1.3 Media On-Line
Dla integratora witryn internetowych kluczowym zaÅ‚ożeniem prognozy sÄ… dane dotyczÄ…ce wzrostu rynku internetowego, wzrostu zasiÄ™gu i iloÅ›ci serwisów oraz wzrostu wartoÅ›ci przychodów reklamowych na użytkownika: - ZaÅ‚ożono przychody z reklamy internetowej, dystrybucji treÅ›ci 3gp (tj. w standardzie video integrujÄ…cym formaty i umożliwiajÄ…cym ich prezentacje na ekranach telefonów komórkowych) i przychody z umów barterowych z innych mediów. - ZaÅ‚ożono wzrost liczby użytkowników o 64% w 2008 roku, przy czym jeden użytkownik bÄ™dzie generowaÅ‚ miesiÄ™czny przychód na poziomie 0,055 zÅ‚otego na koniec 2008 roku. - ZaÅ‚ożono, że 1% użytkowników wygeneruje przychód z zakupu treÅ›ci elektronicznych przez komórkÄ™ w wysokoÅ›ci 2 zÅ‚ote za treść. - ZaÅ‚ożone wzrosty wynikajÄ… z planowanej kampanii reklamowej i wizerunkowej po uruchomieniu finalnej wersji integratora witryn internetowych. Część kampanii reklamowej bÄ™dzie realizowana w ramach umów barterowych na inne media. - ZaÅ‚ożono rozwój o nowe serwisy, m.in.: xoxo.pl, pinotv.pl, gryonline (playa.pl). - Dla 2009 roku nie zaÅ‚ożono żadnych wzrostów przychodów wzglÄ™dem roku 2008 (podejÅ›cie konserwatywne).
Dla projektu telewizyjnego zaÅ‚ożono przychody z reklamy oraz z emisji w pÅ‚atnych sieciach kablowych: - ZaÅ‚ożono przychód z jednego abonenta telewizji kablowych oraz platform satelitarnych w wysokoÅ›ci od 5 groszy do 20 groszy w okresie objÄ™tym prognozÄ…. ZaÅ‚ożono liczbÄ™ abonentów na koniec okresu prognozy, tj. na koniec 2009 roku na 3 mln. - Dodatkowo zaÅ‚ożono przychody z tytuÅ‚u pÅ‚atnej emisji odcinków archiwalnych w Internecie i sieciach telefonii komórkowych, jako okoÅ‚o 25 tys. Å›ciÄ…gnięć Å›redniomiesiÄ™cznie w 2008 roku i 60-70 tys. Å›redniomiesiÄ™cznie w 2009 roku w cenie od 2 do 9 zÅ‚otych. - OkoÅ‚o poÅ‚owy przychodów Pino TV stanowiÄ… przychody reklamowe. Dla reklamy telewizyjnej zaÅ‚ożono wartość jednego spotu na 500 zÅ‚otych. ZaÅ‚ożono także pozyskanie strategicznych sponsorów oraz przychody z reklam na stronie Pino TV. - W kosztach bezpoÅ›rednich ujÄ™to koszty zakupu i produkcji programów telewizyjnych oraz koszty poÅ‚Ä…czenia satelitarnego (koszty poÅ‚Ä…czenia satelitarnego zaÅ‚ożono w wysokoÅ›ci od 2,3 mln w 2008 roku - koszty instalacji i uplinku do 9,7 mln w 2009 roku.
1.4 E-Marketing i M-Marketing
W zwiÄ…zku z dynamicznym wzrostem rynku reklamy internetowej zaÅ‚ożono rozszerzanie zakresu kompetencji o planowanie strategiczne i realizacjÄ™ kampanii w Internecie oraz rozwój narzÄ™dzi e- i m-marketingowych w ramach istniejÄ…cych struktur. - Dla dziaÅ‚alnoÅ›ci już realizowanej zaÅ‚ożono wzrost przychodów o 55% i 26% odpowiednio w 2008 i 2009 roku. Wzrost przychodów powyżej planowanego wzrostu wartoÅ›ci rynku reklamy internetowej wynika z bardzo niskiego poziomu nasycenia rynku i kreowania trendów na rynku. Marże bezpoÅ›rednie z tej dziaÅ‚alnoÅ›ci osiÄ…gajÄ… wysokość ok. 50%. - ZaÅ‚ożono wzrost marży wartoÅ›ciowo o 31% w 2008 i 30% w 2009 roku. Niższy wzrost marży niż przychodów w 2008 roku, zwiÄ…zany jest z rozszerzeniem wachlarza produktów, podczas gdy szybszy wzrost marży niż przychodów w 2009 roku wiąże siÄ™ z uporzÄ…dkowaniem portfela produktów. - ZaÅ‚ożono dodatkowe przychody w wysokoÅ›ci 4,5 mln zÅ‚otych w 2008 roku i 5,5 mln zÅ‚otych w 2009 roku, realizowane w zwiÄ…zku z rozszerzeniem zakresu kompetencji o dziaÅ‚alność agencji interaktywnej.
1.5 Call Center
Dla tego segmentu istotne znaczenie ma dynamiczny rozwój rynku zwiÄ…zany z niskim nasyceniem rynku oraz rosnÄ…cÄ… konkurencjÄ… pomiÄ™dzy firmami stanowiÄ…cymi gÅ‚ównÄ… grupÄ™ klientów – bankami, firmami ubezpieczeniowymi i telekomunikacyjnymi, wydawnictwami. - Wzrost wartoÅ›ci realizowanych przychodów w stosunku do caÅ‚ego 2007 roku to 34% w 2008 roku i 26% w 2009 roku w stosunku do 2008 roku. - Wzrost wartoÅ›ci realizowanych marży o 36% w 2008 roku i 21% w 2009 roku, szybszy wzrost marży niż przychodów w 2008 roku wynika z rozwoju dziaÅ‚alnoÅ›ci w lokalizacjach poza WarszawÄ… oraz rosnÄ…cymi korzyÅ›ciami skali. - Wzrost przychodów Å‚Ä…czy siÄ™ z koniecznoÅ›ciÄ… uruchomienia nowych lokalizacji i inwestycji. W 2008 roku planowane jest otworzenie dwóch nowych lokalizacji (200 stanowisk) oraz kontynuacja zwiÄ™kszania liczby stanowisk w 2009 roku (150 stanowisk). Na koniec 2007 roku Å‚Ä…czna liczba stanowisk wynosiÅ‚a 902.
1.6 ZaÅ‚ożenia dotyczÄ…ce kosztów poÅ›rednich
- W okresie prognozy stosunek kosztów poÅ›rednich do sprzedaży wynosi 19% w 2008 roku i 21% w 2009 roku. Stosunek kosztów poÅ›rednich do sprzedaży w 2007 roku (dla danych pro-forma) wyniósÅ‚ 16%. Tak wiÄ™c prognoza zakÅ‚ada szybszy wzrost kosztów poÅ›rednich niż sprzedaży, co zwiÄ…zane jest ze wzrostem wynagrodzeÅ„ oraz wzrostem wydatków reklamowo-marketingowych w prognozowanych okresach
UdziaÅ‚ kosztów poÅ›rednich 2007 (proforma) 2008 2009 koszty poÅ›rednie 16% 19% 21% przychody ze sprzedaży 100% 100% 100%
- W okresie prognozy struktura kosztów poÅ›rednich jest w miarÄ™ staÅ‚a. Poniższa tabela przedstawia strukturÄ™ kosztów w stosunku do przychodów ze sprzedaży
Struktura kosztów poÅ›rednich 2007 (proforma) 2008 2009 koszty wynagrodzeÅ„ 10% 11% 12% koszty usÅ‚ug obcych 6% 7% 9% pozostaÅ‚e koszty 1% 1% 1% przychody ze sprzedaży 100% 100% 100%
- W okresie prognozy zakÅ‚adane sÄ… wydatki na koszty reklamy i marketingu zwiÄ…zane z rozwojem nowych obszarów w wysokoÅ›ci 2,4% przychodów w 2008 roku i 3,6% przychodów w 2009 roku.
2. Założenia dotyczące akwizycji i inwestycji
- Odkupienie od NET Internet SA 37 725 akcji w spóÅ‚ce Ad.net SA (spóÅ‚ka z Grupy KapitaÅ‚owej) za 10,4 mln zÅ‚otych (z czego 2 mln zÅ‚otych pÅ‚atne w marcu 2008 roku i 8,4 mln zÅ‚otych pÅ‚atne w lipcu 2008 roku), spowoduje, iż CR Media Consulting SA (spóÅ‚ka zależna) oraz Internet Group SA bÄ™dÄ… Å‚Ä…cznie posiadaÅ‚y 99,83% akcji Ad.net SA. - Zakup za kwotÄ™ 4,8 mln zÅ‚otych w lipcu 2008 roku udziaÅ‚ów w spóÅ‚kach zagranicznych: UAB Adnet, OU Adnet Network, prowadzÄ…cych na rynkach baÅ‚tyckich sieci reklamy internetowej. DziÄ™ki temu zakupowi Grupa KapitaÅ‚owa zwiÄ™kszy stan posiadania do 75,5% w kapitale zakÅ‚adowym tych spóÅ‚ek. - ObjÄ™cie udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce technologicznej Uppfylla Inc. za 6,4 mln zÅ‚otych, z czego 1,4 mln zÅ‚otych pÅ‚atne w lutym 2008 roku, a 5 mln zÅ‚otych pÅ‚atne w październiku 2008 roku (docelowo inwestycja ta zapewni Grupie prawie 20 procentowe zaangażowanie w tym projekcie). AmerykaÅ„ska spóÅ‚ka Uppfylla buduje nowe narzÄ™dzie, które zmieni komunikacjÄ™ w internecie - z osobowej na kontekstowÄ…. Dla Internet Group jest to inwestycja nie tylko kapitaÅ‚owa, ale i technologiczna. - Prognozy nie uwzglÄ™dniajÄ… dokonania przez GrupÄ™ akwizycji spóÅ‚ek dziaÅ‚ajÄ…cych w segmencie reklamy internetowej na rynkach Å›rodkowo-wschodniej Europy (ale uwzglÄ™dniajÄ… tworzenie spóÅ‚ek we wÅ‚asnym zakresie), inwestycji w podmiot z segmentu BPO (ang. business processes outsourcing, tj. outsourcing procesów biznesowych) oraz zakupu i rozwoju serwisów internetowych ze wzglÄ™du na brak możliwoÅ›ci wiarygodnego oszacowania terminów i warunków potencjalnych transakcji. W zwiÄ…zku z powyższym prognozowane przychody finansowe na rok 2008 i 2009 zawierajÄ… odsetki od depozytów bankowych. - Najbardziej istotne wydatki inwestycyjne w majÄ…tek trwaÅ‚y planowane sÄ… w segmentach Call Center (8 mln zÅ‚otych) i Platforma Biznesowa (6 mln zÅ‚otych). W segmencie Call Center planowane sÄ… nakÅ‚ady na oprogramowanie do obsÅ‚ugi call center, wyposażenie nowych oraz modernizacjÄ™ już posiadanych stanowisk. W obszarze Platformy Biznesowej najbardziej istotne wydatki to wydatki zwiÄ…zane z inwestycjami w portal Business Connect i Imapa oraz oprogramowanie Halonetu.
3. Założenia finansowe
- Podwyższenie kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych w drodze publicznej emisji akcji serii G Emitenta w czerwcu 2008 roku o kwotÄ™ 100 mln zÅ‚otych. - SpÅ‚ata w czerwcu 2008 roku 40 mln zÅ‚otych krótkoterminowego instrumentu dÅ‚użnego – obligacji mezzanine. Instrument ten zostaÅ‚ udostÄ™pniony w 2007 roku przez Bank BRE SA w celu sfinansowania zakupu spóÅ‚ek call centrowych. - SpÅ‚ata kredytu otrzymanego z BRE Banku zgodnie z harmonogramem, tj. miesiÄ™czna spÅ‚ata odsetek oraz spÅ‚ata 13 mln zÅ‚otych rat kapitaÅ‚owych w ciÄ…gu 2008 roku i spÅ‚ata 10 mln zÅ‚otych rat kapitaÅ‚owych w 2009 roku. - Ze wzglÄ™du na brak ujÄ™cia niektórych akwizycji i inwestycji (patrz punkt 4.2) prognozowane przychody finansowe na rok 2008 i 2009 zawierajÄ… odsetki od depozytów bankowych. - W zwiÄ…zku z emisjÄ… obligacji Emitent zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do emisji na rzecz BRE Bank S.A. warrantów subskrypcyjnych, które umożliwiÄ… bankowi objÄ™cie 1 900 000 akcji SpóÅ‚ki z 17% dyskontem w stosunku do ceny ustalonej podczas z planowanej emisji akcji serii G. W przypadku zrealizowania przez bank na transakcji sprzedaży tych akcji objÄ™tych z warranta zysku w kwocie przekraczajÄ…cej 8% wewnÄ™trznÄ… stopÄ™ zwrotu z inwestycji, 80% uzyskanej przez bank nadwyżki zostanie zwrócone Grupie. Premia pÅ‚atna gotówkÄ… stanowi wbudowany instrument pochodny wyceniany przez wynik finansowy w wartoÅ›ci godziwej na każdy dzieÅ„ bilansowy. Dla potrzeb wyceny opcji przyjÄ™to kurs akcji wynoszÄ…cy 10 zÅ‚ na moment emisji oraz wzrost kursu akcji do poziomu 11 zÅ‚otych na koniec 2008 roku i do poziomu 12 zÅ‚otych na koniec 2009 roku. - W 2009 zaÅ‚ożono wypÅ‚atÄ™ dywidendy przez Internet Group S.A. w wysokoÅ›ci 13,5 mln zÅ‚otych. - ZaÅ‚ożono aktywowanie wszystkich strat podatkowych w okresie prognozy.
4. Plan opcji pracowniczych
Emitent zamierza wprowadzić program motywacyjny. Dla potrzeb wyceny wpÅ‚ywu programu motywacyjnego przejÄ™to nastÄ™pujÄ…ce parametry: - Wycenie podlegaÅ‚o przyznanie praw do 1 637 800 akcji w podziale na 3 transze po 33%, 33% i 34% akcji w każdym roku. - 50% każdej z transz oparto na warunku rynkowym zależnym od zmiany ceny akcji Emitenta w stosunku do WIG, a 50% na indywidualnych warunkach nierynkowych. - Okresy nabywania uprawnieÅ„ zaczynajÄ… siÄ™ 30 czerwca 2010 dla pierwszej transzy i koÅ„czÄ… 30 czerwca 2013 roku dla ostatniej transzy. - ZaÅ‚ożono wypÅ‚aty dywidend od 2009 roku w wysokoÅ›ci od 13,5 mln zÅ‚otych do 50 mln zÅ‚otych w okresie 2009-2013. - PrzyjÄ™to wskaźnik rotacji pracowników na poziomie 15%. - Dla potrzeb szacunkowej wyceny zaÅ‚ożono uruchomienie programu w maju 2008 (ang. grant date) przy danych rynkowych dotyczÄ…cych ceny akcji (na ten dzieÅ„ 7,07 zÅ‚otych), poziomu indeksu WIG oraz stóp procentowych na poziomie z dnia 15 kwietnia 2008 roku.
ZarzÄ…d Internet Group S.A. na bieżąco monitorować bÄ™dzie wykonanie opublikowanych prognoz i o ewentualnych korektach informować bÄ™dzie w formie raportów bieżących. Ponadto ZarzÄ…d bÄ™dzie dokonywaÅ‚ weryfikacji realizacji prognoz kwartalnie, o czym informować bÄ™dzie w komentarzu ZarzÄ…du do skonsolidowanych raportów kwartalnych.
| |
|