| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 33 | / | 2015 | | | | | Data sporządzenia: | 2015-12-08 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | ZESPÓŁ ELEKTROWNI PĄTNÓW-ADAMÓW-KONIN S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Dokonanie z Kredytodawcami ustaleń dotyczących umowy kredytu na modernizacje bloków 1-4 w Elektrowni Pątnów I | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 8/2014 z dnia 13 marca 2014 roku, w sprawie zawarcia pomiędzy Zespołem Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin S.A. ("Spółka") a konsorcjum banków w składzie: mBank S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Millennium S.A., Bank Polska Kasa Opieki S.A. oraz Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. ("Konsorcjum", "Kredytodawcy") umowy kredytowej w wysokości 1 200 mln zł ("Umowa", "Kredyt"), Spółka informuje, że w dniu 8 grudnia 2015 roku Spółka zaakceptowała warunki Konsorcjum w sprawie uregulowania kwestii niedotrzymania harmonogramu realizacji projektu inwestycyjnego polegającego na modernizacji bloków 1-4 w Elektrowni Pątnów I i wspófinansowanego kredytem udzielonym przez Konsorcjum ("Projekt Inwestycyjny").
Spółka informowała o postępach w realizacji Projektu Inwestycyjnego w kolejnych raportach okresowych. Dotychczasowe prace modernizacyjne dotyczyły bloków 1 i 2 i zostały zakończone. W tej chwili Spółka prowadzi działania w celu uzyskania formalnych pozwoleń kończących inwestycje na tych blokach. Zgodnie z harmonogramem Projektu Inwestycyjnego rozpoczęcie prac modernizacyjnych na bloku 3 miało nastąpić wraz z zakończeniem prac modernizacyjnych na bloku 1 i analogicznie rozpoczęcie prac na bloku 4 miało nastąpić wraz z zakończeniem prac modernizacyjnych na bloku 2. Jednak założenia Projektu Inwestycyjnego opracowane zostały w warunkach rynkowych odmiennych od aktualnie występujących na rynku energii, a w szczególności w sektorze wytwórców energii. Zmiana uwarunkowań ekonomicznych oraz prawnych (m.in. planowane wprowadzenie klauzul BAT), w tym spadek rentowności produkcji energii w elektrowniach węglowych spowodowały konieczność dokonania ponownej analizy efektywności zadań inwestycyjnych przewidzianych dla bloków 3 i 4 oraz przesunięcia w czasie odstawienia tych bloków do wykonania zaplanowanych prac modernizacyjnych (szersze omówienie przyczyn konieczności dokonania ponownych analiz Spółka zawarła w raporcie okresowym za III kwartał 2015 roku na stronie 13 i 14 w Pozostałych informacjach do Rozszerzonego skonsolidowanego raportu za III kwartał 2015 roku). W związku z powyższym Spółka zwróciła się do Konsorcjum z wnioskiem o zrzeczenie się wykonywania praw Kredytodawców wynikających z niedotrzymania harmonogramu rozpoczęcia prac modernizacyjnych na blokach 3 i 4.
Zgodnie z zaakceptowanymi przez Spółkę warunkami Kredytodawcy do dnia 31 maja 2016 roku zrzekli się wykonywania praw wynikających z niedotrzymania harmonogramu realizacji Projektu Inwestycyjnego, Spółka zobowiązała się natomiast w terminie do 29 lutego 2016 roku do przedstawiania Kredytodawcom opisu dalszej strategii Spółki i Grupy Kapitałowej ZE PAK S.A. ("Grupa") uwzględniającej przesunięcie terminu rozpoczęcia modernizacji bloków 3 i 4 wraz ze strategią dalszej eksploatacji tych bloków oraz zaktualizowanego modelu finansowego dla Spółki i Grupy. Spółka zobowiązała się przedstawić wspomniany opis i zaktualizowany model finansowy pod rygorem uznania zrzeczenia za niedokonane.
Na podstawie przygotowanych przez Spółkę dokumentów Konsorcjum i Spółka w terminie do 31 maja 2016 roku podejmą decyzje w sprawie przesunięcia terminu dostępności i wypłat kredytu dla bloków 3 i 4 lub ograniczenia zakresu Projektu Inwestycyjnego i rezygnacji z części kredytu przeznaczonego na jego dalszą realizację.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim. | | |