| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 21 | / | 2014 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2014-03-25 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ZUE S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o zawarciu znaczącej umowy | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bie��ce i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie ("Spółka") podaje do publicznej wiadomości, iż w dniu dzisiejszym jako lider konsorcjum, w skład którego wchodzą:
1) ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (lider konsorcjum); 2) Dalekovod Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (partner konsorcjum);
(zwane łącznie: "Konsorcjum"), zawarł umowę ("Umowa") z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi S.A. z siedzibą z siedzibą w Konstancinie – Jeziornie ("Zamawiający").
Przedmiotem umowy jest wykonanie przez Konsorcjum kompletu prac związanych z zamówieniem pod nazwą: "Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice Ołtarzew".
Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie w raporcie bieżącym nr 37/2013 z dnia 6 listopada 2013 roku oraz o wyborze oferty Konsorcjum jako najkorzystniejszej w raporcie bieżącym nr 8/2014 z dnia 31 stycznia 2014 roku.
Wartość brutto Umowy: 576 870 000 PLN
Wartość netto Umowy: 469 000 000 PLN
Termin realizacji przedmiotu Umowy: 30 czerwca 2019 roku
Konsorcjum udziela Zamawiającemu gwarancji dotyczącej przedmiotu Umowy na okres 7 lat dla dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew ("Linia") oraz 5 lat dla stacji 400/220/110 kV Kozienice Świerże Górne 26-900 Kozienice i stacji 400/220/110 kV Ołtarzew (zwane łącznie: "Stacja").
Przez taki sam okres Konsorcjum ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość naliczenia Konsorcjum kar umownych m.in.:
1) w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od Umowy z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum – w wysokości 10% wartości netto Umowy; 2) za przekroczenia udzielonego przez Zamawiającego czasu trwania wyłączenia elementów Krajowego Systemu Elektroenergetycznego - w wysokości 0,1% Wartości netto Umowy za każdy dzień przekroczenia; 3) za zwłokę w przekazaniu Stacji lub Linii w zakresie realizacji przedmiotu Umowy do użytkowania - w wysokości 0,05% wartości netto Umowy, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczonej od termin realizacji przedmiotu Umowy określonego w harmonogramie; 4) za zwłokę w wykonaniu poszczególnych etapów lub części etapów realizacji przedmiotu Umowy, dla których ustalono termin odbioru częściowego dotyczącego tych etapów lub części etapów - w wysokości 0,05% wynagrodzenia, należnego za ten etap lub część etapu, z którego wykonaniem Konsorcjum pozostaje w zwłoce, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczonej od terminów określonych w harmonogramie, z tym że Zamawiający może odstąpić od naliczenia kary umownej z tego tytułu lub kwota kar pobranych zostanie zwrócona Konsorcjum w razie zachowania przez niego terminu realizacji przedmiotu Umowy; 5) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych podczas odbioru końcowego oraz w okresie rękojmi i gwarancji - w wysokości 0,05% wartości netto Umowy, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.
Łączna wartość kar umownych określonych powyżej nie może przekroczyć 20% wartości netto Umowy.
Niezależnie od kar umownych, Zamawiający może dochodzić odszkodowania w kwocie przewyższającej wysokość zastrzeżonych kar umownych, na zasadach ogólnych określonych przepisami kodeksu cywilnego.
Dochodzenie zapłaty jednej z kar umownych nie wyklucza możliwości dochodzenia zapłaty innych kar umownych z innych tytułów, w tym z kolejnych opóźnień w stosunku do terminów wynikających z Umowy.
Zamawiający zachowuje prawo dochodzenia kar umownych przewidzianych Umową mimo jej wygaśnięcia z jakichkolwiek przyczyn.
Umowa została uznana za znaczącą z uwagi na fakt, iż wartość jej przedmiotu przekracza 10% wartości kapitałów własnych Spółki.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
| |
|