| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 47 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-10-03 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | ZUE S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Informacja o wartości umów zawartych z PKP PLK S.A. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 37/2016 z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie informacji o łącznej wartości umów zawartych pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej ZUE, a spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe _PKP PLK_, Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie _Spółka, Emitent_ informuje, iż w związku z otrzymaniem przez Spółkę w dniu 3 października 2016 roku obustronnie podpisanego egzemplarza umowy z PKP PLK na zadanie pn. "Wykonanie robót budowlanych na szlakach Ostrowite – Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski – Jamielnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom - Iława - Olsztyn - Korsze", łączna wartość umów zawartych od dnia 29 lipca 2016 roku bezpośrednio pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej ZUE, a spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej PKP PLK wyniosła 47 mln zł netto.
Umową o największej wartości w okresie objętym raportem, jest ww. umowa zawarta między PKP PLK oraz Spółką. Przedmiotem umowy jest realizacja robót budowlanych dla zadania pn. Wykonanie robót budowlanych na szlakach Ostrowite – Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski – Jamielnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie – Iława – Olsztyn – Korsze" oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej i certyfikacji oraz przeprowadzenie szkolenia personelu PKP PLK _Umowa_.
Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie oraz o wyborze oferty Spółki jako najkorzystniejszej w raporcie bieżącym odpowiednio nr 36/2016 z dnia 25 lipca 2016 roku oraz nr 44/2016 z dnia 2 września 2016 roku.
Wartość netto Umowy stanowiąca również podstawę wymiaru kar umownych wynosi 29,0 mln zł _z uwzględnieniem tzw. kwoty warunkowej w wysokości 4% wartości netto Umowy wynoszącej 1,1 mln zł_. Wartość brutto Umowy _z uwzględnieniem ww. kwoty warunkowej_ wynosi 35,7 mln zł.
Termin realizacji zadania _odbiór końcowy_ został ustalony na dzień 5 października 2017 roku.
Okres gwarancji i rękojmi udzielonej PKP PLK przez Spółkę wynosi 5 lat od daty odbioru końcowego usługi.
Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Spółkę na rzecz PKP PLK w przypadkach wskazanych w Umowie, z których najistotniejsze to w szczególności: kara za zwłokę w wykonaniu przedmiotu Umowy, za niewykonanie w terminie etapu _kamienia milowego_ ustalonego w Umowie, czy też za przedłużenie czasu przydzielonych zamknięć torowych. Łączna suma naliczonych kar umownych z tych tytułów nie może jednak przekroczyć 30% wartości brutto Umowy.
Spółka zapłaci również PKP PLK karę w wysokości 30% wartości brutto Umowy w razie odstąpienia od Umowy z przyczyn leżących po stronie Spółki.
Zapłata kary umownej nie pozbawia PKP PLK prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.
Jednocześnie Spółka informuje, że w związku z zawarciem Umowy, na dzień przekazania niniejszego raportu bieżącego spółki z Grupy Kapitałowej ZUE posiadają portfel zamówień o łącznej wartości ok. 660 mln zł.
| | |